Ik heb afl.3 en de laatste aflevering nog eens bekeken.
Dat Edo het bordje mol draagt bij het handboeienspel hoeft niks te betekenen te hebben maar het zou kunnen. Edo was wel behoorlijk aan het zeuren tijdens deze opdracht en riep heel hard Dennis tegen de zin van de anderen in. Kan expres zijn maar hoeft niet. Edo zegt ook nog: Ergens loopt een mol die zich verstopt...(een grapje net als het bordje mol?)
Bij het begin van het vlaggenspel vraagt PJ twee mensen zonder hoogtevrees. Edo steekt meteen zijn hand op en verzekert zich zo van de beste molpositie in dit spel, bovenop de toren. Dennis komt min of meer per ongeluk in de voorbereidende groep terecht (een veel mindere positie om goed te kunnen mollen!)
Als de voorbereiders door het maïsveld rennen loopt Dennis zich erg snel vast (lijkt mij ook niet mols). Dit komt omdat Edo de volgende aanwijzingen geeft: Dennis rechtdoor, nee links, nee rechts, knallen! Dat zijn drie verschillende richtingen die hij achter elkaar roept. Niet bepaald duidelijk.
Edo laat later in het spel Regina en Patrick tegelijkertijd lopen en let vervolgens alleen op Patrick. Regina loopt hierop vast. Ze zegt ja Joris keek me zo in mijn gezicht waardoor het lijkt of het aan Joris ligt. Maar het komt door Edo.
Als Edo Coen laat lopen met het geld roept Edo linksaf, linksaf. linksaf. Coen lijkt het niet te horen. Ik heb het idee dat Edo zijn porto regelmatig niet aan had staan waardoor Joris geen argwaan kreeg maar de mensen in het veld aanwijzingen misten. Edo vraagt vervolgens aan Joris had ie veel geld en je ziet hem gewoon lachen..Hij vraagt nog heel onschuldig aan Joris: Vind je dat ik het niet goed heb gedaan, dan moet je het zeggen hoor.. Nee zegt Joris ik vind dat je het goed hebt gedaan
. Edo probeert vervolgens in de biecht Joris verdacht te maken door te beweren dat hij steeds het conflict met hem zocht.
Het lijkt zo op het eerste gezicht of Edo goed zijn best doet maar hij weet op subtiele wijze toch flink te mollen.
Over afl.9 wil ik nog toevoegen dat Edo meteen al bij het begin van het goudklompenspel tegen Dennis zegt klaar is klaar hè, wat is nou 5000 euro hoeveel biertjes is dat? Ik denk dat Edo dat zegt omdat het niet in zijn belang is dat Dennis heel lang in die kist blijft zitten. Edo lijkt wel erg betrokken bij het lot van Dennis. Ook dat begrip kweken achteraf bij Dennis door te zeggen dat hij wel een kwartier bezig was met een volle schep van Regina....waardoor ze dus maar 3 goudklompen hadden
. Dennis leek oprecht verbaasd dat ze maar 3 klompen hadden. Hij had lang (voor de mol te lang?) in de kist gezeten.
Wat ik gek vond is dat Edo zegt dat hij aan de priester heeft gevraagd of de mol een man of vrouw is. De vraag is prima maar de priester antwoordde ja en dat kan toch niet op deze vraag?
Ik zie dit niet als hint verder.
Als het Edo is heeft hij het heel goed gespeeld vind ik.