Auteur Topic: Een extra aflevering?  (gelezen 3895 keer)

Offline megahoepeltje

• Forumlid
Een extra aflevering?
« Gepost op: 28-02-2009, 17:28:51 »
Oké ten eerste weet ik dat de titel heel raar is, maar ik kon niks beters verzinnen dat er echt bij hoorde.

Ik kijk altijd op het wieisdemol.com forum, maar ik moest me nu echt aanmelden omdat het mij al de heel tijd 'dwars' zit.
In aflevering 2 (uit m'n hoofd) kreeg Anniek een rood scherm. Er ging die aflevering dus niemand uit. Dan zou het toch zo moeten zijn dat er vier in de finale zitten? Anders moet er een extra aflevering zijn geweest. De redactie van wie is de mol moest dan dus óf heel snel een nieuwe aflevering bedenken óf ze hebben met Anniek besproken dat ze de vrijstelling moest inleveren omdat ze de mol is.

Kan iemand bevestigen of dit klopt en is iemand die nog meer opgevallen of ben ik de enige?

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Een extra aflevering?
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2009, 17:51:04 »
Een serie waarin iedereen netjes per aflevering naar huis gaat zou 9 afleveringen tellen, zoals bijv. de allereerste serie.

Afl 1: 10 kandi's
Afl 2: 9 kandi's
Afl 3: 8 kandi's
Afl 4: 7 kandi's
Afl 5: 6 kandi's
Afl 6: 5 kandi's
Afl 7: 4 kandi's
Afl 8: 3 kandi's (finale)
Afl 9: flashback episode

Sinds een aantal seizoenen al is een WIDM serie 10 afleveringen, dus kan er altijd in een aflevering 'gesjoemeld worden met kandidaten'

Serie 5: aflevering 1 niemand naar huis EN Gijs Staverman terug maar wel 1x 2 kandi's naar huis.
Serie 6: Richard Groenendijk terug
Serie 7: Paul Rabbering teruggekocht
Serie 8: Joris krijgt de 'vrijstelling' door de test het slechtst te maken
Serie 9: Anniek en Sebas leveren de munten in.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline megahoepeltje

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2009, 18:33:50 »
Een serie waarin iedereen netjes per aflevering naar huis gaat zou 9 afleveringen tellen, zoals bijv. de allereerste serie.

Afl 1: 10 kandi's
Afl 2: 9 kandi's
Afl 3: 8 kandi's
Afl 4: 7 kandi's
Afl 5: 6 kandi's
Afl 6: 5 kandi's
Afl 7: 4 kandi's
Afl 8: 3 kandi's (finale)
Afl 9: flashback episode

Sinds een aantal seizoenen al is een WIDM serie 10 afleveringen, dus kan er altijd in een aflevering 'gesjoemeld worden met kandidaten'

Serie 5: aflevering 1 niemand naar huis EN Gijs Staverman terug maar wel 1x 2 kandi's naar huis.
Serie 6: Richard Groenendijk terug
Serie 7: Paul Rabbering teruggekocht
Serie 8: Joris krijgt de 'vrijstelling' door de test het slechtst te maken
Serie 9: Anniek en Sebas leveren de munten in.
Hmm... Dat is wel weer waar. Sorry!

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2009, 16:31:41 »
En als er aflevering 2 wel iemand was uit gegaan dan hadden ze gewoon in een andere aflevering iets bedacht zodat er niemand uitging of weer iemand terugkwam, maar dat was dus niet nodig!

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2009, 18:53:47 »
En als er aflevering 2 wel iemand was uit gegaan dan hadden ze gewoon in een andere aflevering iets bedacht zodat er niemand uitging of weer iemand terugkwam, maar dat was dus niet nodig!
In principe klopt het wat je zegt, maar toch is het niet helemaal zo simpel. Als je kijkt naar 2 van de drie opdrachten in aflevering 3, dan zie je bijvoorbeeld dat deze bij uitstek bedacht zijn om met 9 kandidaten te spelen.
- Telefooncellen: 3 teams van 2 kandidaten + 3 bellers
- Autokerkhof: 3 bestuurders, 3 bijrijders, 3 mensen met overzicht

Nu heb ik deze discussie al eens ergens gevoerd en toen riepen sommige mensen dat er 'vast wel backup opdrachten zouden zijn' voor als er een speler minder zou zijn. Ik denk dat dat onzin is, aangezien toch al heel veel tijd en geld kost om de opdrachten te bedenken en voorbereiden. Ze hebben dan echt niet een dubbele set opdrachten volledig voorbereid liggen.

Om een lang verhaal kort te maken... ik denk dat het inderdaad sowieso de bedoeling was dat er niemand af zou vallen in aflevering 2. Dat gevoel kreeg ik er gelijk al bij (kan niet precies vertellen waarom) en de opdrachten van aflevering 3 bevestigden dat gevoel alleen maar.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2009, 19:11:37 »
In principe klopt het wat je zegt, maar toch is het niet helemaal zo simpel. Als je kijkt naar 2 van de drie opdrachten in aflevering 3, dan zie je bijvoorbeeld dat deze bij uitstek bedacht zijn om met 9 kandidaten te spelen.
- Telefooncellen: 3 teams van 2 kandidaten + 3 bellers
- Autokerkhof: 3 bestuurders, 3 bijrijders, 3 mensen met overzicht

Nu heb ik deze discussie al eens ergens gevoerd en toen riepen sommige mensen dat er 'vast wel backup opdrachten zouden zijn' voor als er een speler minder zou zijn. Ik denk dat dat onzin is, aangezien toch al heel veel tijd en geld kost om de opdrachten te bedenken en voorbereiden. Ze hebben dan echt niet een dubbele set opdrachten volledig voorbereid liggen.

Om een lang verhaal kort te maken... ik denk dat het inderdaad sowieso de bedoeling was dat er niemand af zou vallen in aflevering 2. Dat gevoel kreeg ik er gelijk al bij (kan niet precies vertellen waarom) en de opdrachten van aflevering 3 bevestigden dat gevoel alleen maar.

Naar aanleiding hiervan hebben we gesproken met Teun via de chat en er waren inderdaad backup plannen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2009, 19:32:22 »
Naar aanleiding hiervan hebben we gesproken met Teun via de chat en er waren inderdaad backup plannen.

Maar hoe betrouwbaar is Teun in deze? Hij zal nu (nog) niet gaan toegeven dat het inderdaad de bedoeling was dat er niemand afviel in afl.2. Want dat betekent dat 1 van de 2 vrijstellingen bij de Mol terecht moest komen om dit plan te laten slagen. En 3 x raden wie dan de Mol is?  ::) Dus tuurlijk zegt Teun dat er backup plannen waren.

(Ik was destijds degene die dit heeft aangekaart in het topic van afl. 2 (of 3). En zoals Jayne terecht opmerkt werd er toen al meteen gezegd dat 'er vast wel backup plannen waren'. )

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2009, 19:48:03 »

óf ze hebben met Anniek besproken dat ze de vrijstelling moest inleveren omdat ze de mol is.

Kan iemand bevestigen of dit klopt en is iemand die nog meer opgevallen of ben ik de enige?
het doet volstrekt niet ter zake of de mol wel of geen vrijstelling heeft, of dat ie wel of niet de teste maakt. De mol kan alle twintig vragen invullen, en verkeerd beantwoorden, de mol gaat daardoor niet naar huis, en krijgt om die reden ook geen rood scherm. Het intoetsen van de naam van de kandidaat die de mol is, geeft al een groen scherm.

In die optiek kan het mijns inziens alleen nog Jon zijn die de mol is, want Anniek kreeg immers het rode scherm.

Maar de vrijstelling inleveren omdat ze de mol is, ik weet dat niet te beredeneren. Of het zou moeten zijn, dat ze de vrijstelling te pakken wilde nemen om te voorkomen dat een ander die kreeg. Een mol HEEFT niets aan een vrijstelling, die komt hoe dan ook in de finale.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2009, 19:49:45 »
De auto-opdracht moest wel op die dag Wilm, omdat het voor die dag gereserveerd was.
Dus wellicht hadden ze de opdracht iets anders vormgegeven als het anders was gelopen, maar geen backupplan in de zin van een hele andere opdracht.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2009, 20:14:50 »
Ik geloof best wel dat er sowieso nagedacht wordt over backup plannen. Het kan immers ook altijd voorkomen dat er om andere redenen een kandidaat te weinig is (ziekte, blessures enz.). Je kunt nooit 100% hard maken dat het duidelijk de bedoeling was dat er niemand afviel in afl. 2, alleen is dat wel het sterke gevoel dat ik erbij kreeg. Zoals gezegd, gelijk al, voordat ik de opdrachten uit afl. 3 gezien had. Maar ja, uitsluitsel zullen we hier wel nooit over krijgen. En ik ben het er ook wel mee eens dat men dat ook nooit zo duidelijk gaat zeggen. Maar wie weet, als Anniek inderdaad de Mol blijkt te zijn, dat we er toch iets over horen.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2009, 20:33:28 »
Tenzij ze Anniek, als mol, de vrijstelling gewoon in handen hebben gegeven (we hebben namelijk nooit gezien dat ze 'm daadwerkelijk heeft gevonden). Kunnen ze vantevoren nooit bepalen of er wel of niet iemand uitgaat bij die test.

Een backupplan zullen ze meestal wel hebben maar zo moelijk hoeft dat niet te zijn.
Het autospel is gemakkelijk te spelen met twee mensen op de uitkijk ...

Als er één speler minder was geweest, had Froukje niet in de gevangenis hoeven te zitten bij het ganzenbord. Nu moesten ze daar nog iemand kwijt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 20:35:27 door NeekeP »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2009, 21:43:41 »
Waarom maken de mensen die zich druk maken over 'een backup plan' die nodig zou zijn voor aflevering 3, als er wel iemand uit was gegaan, zich niet ook druk over aflevering 4...

Het was met de super vrijstelling namelijk ook mogelijk geweest dat er twee afleveringen lang niemand uit ging. Dan hadden ze voor de interviewtjes bij het kamperen een oneven aantal kandidaten gehad. Los dat maar eens op.

Toch denk ik persoonlijk dat er in aflevering 2 best iemand uit had gekunt.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2009, 22:03:22 »

Had gekunt, maar ja, de mol verlaat nooit het spel   :P
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-03-2009, 01:11:20 »

Het was met de super vrijstelling namelijk ook mogelijk geweest dat er twee afleveringen lang niemand uit ging. Dan hadden ze voor de interviewtjes bij het kamperen een oneven aantal kandidaten gehad. Los dat maar eens op.

Volgens mij was het dan een 'gewone' vrijstelling geworden.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2009, 11:57:45 »
Waarom maken de mensen die zich druk maken over 'een backup plan' die nodig zou zijn voor aflevering 3, als er wel iemand uit was gegaan, zich niet ook druk over aflevering 4...

Dat met die interviewtjes had je gemakkelijk kunnen oplossen... Wie zegt dat alle interviews tegelijk werden opgenomen??
Er was een oneven aantal spelers geweest... (7 toch??)
Je had het zo kunnen doen
1 Interviewt 2
2 Interviewt 3
3 Interviewt 4
4 Interviewt 5
5 Interviewt 6
6 Interviewt 7
7 Interviewt 1

En dan kun je het zo monteren dat iedereen een keer in een interview zit of je laat ze gewoon allmeaal; zien...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!