En als er aflevering 2 wel iemand was uit gegaan dan hadden ze gewoon in een andere aflevering iets bedacht zodat er niemand uitging of weer iemand terugkwam, maar dat was dus niet nodig!
In principe klopt het wat je zegt, maar toch is het niet helemaal zo simpel. Als je kijkt naar 2 van de drie opdrachten in aflevering 3, dan zie je bijvoorbeeld dat deze bij uitstek bedacht zijn om met 9 kandidaten te spelen.
- Telefooncellen: 3 teams van 2 kandidaten + 3 bellers
- Autokerkhof: 3 bestuurders, 3 bijrijders, 3 mensen met overzicht
Nu heb ik deze discussie al eens ergens gevoerd en toen riepen sommige mensen dat er 'vast wel backup opdrachten zouden zijn' voor als er een speler minder zou zijn. Ik denk dat dat onzin is, aangezien toch al heel veel tijd en geld kost om de opdrachten te bedenken en voorbereiden. Ze hebben dan echt niet een dubbele set opdrachten volledig voorbereid liggen.
Om een lang verhaal kort te maken... ik denk dat het inderdaad sowieso de bedoeling was dat er niemand af zou vallen in aflevering 2. Dat gevoel kreeg ik er gelijk al bij (kan niet precies vertellen waarom) en de opdrachten van aflevering 3 bevestigden dat gevoel alleen maar.