Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110864 keer)

Offline susannedove

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #300 Gepost op: 11-01-2010, 15:02:29 »
Oei, jij denkt dus dat Hind Barbara goed herkend. Dat vraagt om een derde (vierde?) opinie van iemand.
De hamvraag is dus wie van de dames zorgt hier voor geld in de pot?

Ik zou zweren dat het Kim is die zegt:  'volgens mij is het Barbara'. Ook omdat zij op dat moment door de verrekijker kijkt en Hind staat te zwaaien.

Offline susannedove

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #301 Gepost op: 11-01-2010, 15:06:19 »
Is het trouwens niet een beetje vreemd dat Manuel met een roze sjaaltje staat (16.09)?  ;)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Aflevering 1
« Reactie #302 Gepost op: 11-01-2010, 15:13:20 »
Ah, nog wat info over de boot-ers.
Tijdens de test horen we Arjen spreken (41:10). Volgens hem was het Hind die Frits in de helicopter heeft zien zitten!!!
Ze hebben dus wel degelijk hun verrekijker op de heli gericht.

Dan zijn er twee opties:

a) Hind ziet Frits in de heli, en hoort dan iets met een 'i' roepen. En denkt dan dat het wel Tim moet zijn. Dit verklaard Hind's fout als kandidaat zijnde

of

b) Hind is gewoon de mol. En leidt de Tim fout in door eerst zogenaamd Frits te herkennen in de heli. Daardoor is immers de Tim fout voor de anderen achteraf verklaarbaar. (Frits kon immers niet én in de heli én op een pilaar staan)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Vieffan

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #303 Gepost op: 11-01-2010, 15:16:35 »
Okee, er komt een hele lang post en ik zet per stukje ff het onderwerp van dat stukje erbij. Zo hoef je alleen te lezen wat je interessant vind ;). Ik heb net de 15 pagina's door gelezen en dit is commentaar dat ik had op sommige opmerkingen

de 'a' of de gespiegelde 6
Over de a of gespiegelde 6 die mensen gezien hebben.Ik zie hem natuurlijk ook. Maar ze staan duidelijk ergens binnen op het vliegveld. Daar staan overal grote borden met aangegeven waar de gate is enzo. Ik denk dat ze gewoon vanaf Gate 6 ofzo vertrokken. of terminal A. Het spiegelbeeld van die letter in het raam werd ook gezien op de film. Maar als je daar zelf staat te filmen heb je dat waarschijnlijk niet door, omdat je je daar niet op concentreert. toen ze dat bij thuis komst zagen hebben ze er hard om gelachen en het er expres in gedaan om ons in de war te brengen.

brief van George
Ik denk dat George zijn brief aan een willekeurig persoon mocht geven, maar dat hij dat wel heel bewust moest doen. Zodat wij er iets achter zouden zoeken. Ik denk dat hem de opdracht was gegeven niks te zeggen en alleen de brief te overhandigen. Dan loop je vanzelfsprekend direct op je doel af, geef je de brief en loop je weg. Ook hier zoek ik niet veel achter.

site nietsiswathetlijk.com
De site nietsiswathetlijkt.com is van de itloungeclub. Ik kan verder niet veel info vinden over dit itloungeclub. Wat beetje vreemd is. Je zou toch minstens ergens een recensie of dat het genoemd wordt moeten vinden. Maar ik kan niks vind op internet. Ik hou deze site iig in de gaten

Dagboek mol
Mensen zeggen dingen over de windrichtingen. De mol keek naar alle vier. als de mol op de brug had gestaan had hij alleen naar de andere drie kandidaten kunnen kijken. Dus alleen die drie windrichtingen. (natuurlijk kan hij wel naar alle 4 de echte windrichtingen kijken, maar dat word niet denk ik niet bedoeld)

Tim en Erik die de sleutel van Tim op een kist leggen
Ik vond het inderdaad ook raar dat Tim aan Sanne vertelt dat Barbara verwarring zaaide door te vragen of in Japan de zon wel in het oosten opkomt. Waarschijnlijk zal hij er buiten beeld bij hebben gestaan voordat ze de helikopter ingingen. Maar dat betekent dat ze dus al precies wisten wie op welke pijler stond en hadden ze de boot helemaal niet nodig om de opdracht te laten slagen.
tenzij ze niet doorhadden dat die kistjes die pilaren voorstelde. sowieso geloof ik niet dat ze erbij hebben gestaan. Ik denk dat ze het er gewoon met zijn alle aan tafel over hebben gehad ofzo. Of gewoon twee willekeurige mensen.

beste plek opdracht 1
Ik vraag me af wat de tactiek zou zijn van de mol in de eerste opdracht. Ik denk dat je verwarring wilt zaaien over wie nu waar staat. Dan valt de helikopter plek sowieso af.
Op de pilaren kun je goed verwarring zaaien door zoals Barbara deed ook te roepen "Hier is Frits!". En door andere heen te roepen . Ook is de boot een goede plek omdat je daar kunt zeggen dat je zeker weet dat je "Tim" hoorde bijv. en je kunt meer verwarring zaaien door er net doorheen te praten als iemand iets roept ofzo. en welke vlag hoorde nou bij wie? en wat is nou het oosten?
Ik haal hieruit dat de mol zeker zou proberen op de boot terecht te komen

[edit]
het valt me op hoe weinig verdachte/opvallende dingen de kandidaten hebben gedaan in de aflevering. Men focust zich meer op de hint en wat de beste plek voor de mol was en wie er daar dan zat of probeerde te komen[/edit]

PS waarom schrijft iedereen helikopter met een c ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 15:25:04 door Vieffan »

Offline juul4

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Aflevering 1
« Reactie #304 Gepost op: 11-01-2010, 15:44:56 »
Mooie uiteenzetting Vief!
Ik kan een heel eind met je meegaan, vooral je uitleg over de a of omgekeerde 6 vind ik een eyeopener.
De actie van George ben ik nog niet uit, denk dat later in de serie wel e.e.a. duidelijk wordt, als er meer oud-mollen ten tonele verschijnen.
't Zou fijn zijn als iemand iets meer te weten kan komen over de itloungeclub (?)

Die laatste opmerking vond ik echter wel de sterkste.
misschien wel door dat mopje van helicop, chop, chop, chop....  ::rofl::

(voor de niet-kenners; zegt de ene komkommer tegen de andere: daar heb je een helicop,chop,chop,chop....)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline cloudt

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #305 Gepost op: 11-01-2010, 16:09:03 »
Wat me trouwens ook opvalt, op de site van de avro staan ook nog een paar andere filmpjes.

Een van deze filmpjes wordt de kandidaten de vraag gesteld of ze de mol zijn, en daarbij wordt het ook aan PJ gevraagd. Deze zegt daarop dat in de afgelopen jaren nog nooit de presentator de mol is geweest, dus dat hij het niet is. Vervolgens zegt hij toch nog, maja, dit is wel seizoen 10 en ja, niet is wat het lijkt.

Nou wil ik niet meteen beweren dat hij de mol zou zijn ofzo, maar ik denk dat het goed zou kunnen dat er een hele bizarre wending gaat plaats vinden over wie de mol is. misschien is hij uiteindelijk wel een belangrijke pion voor de mol (eerste keer dat de presentator de mol al kent) misschien komt de mol in aflevering 3 pas in het spel, of komt de mol dan terug (loretta). Misschien is iedere aflevering iemand anders wel mol, of misschien zijn er wel 2 mensen die te horen hebben gekregen dat ze de mol zijn, maar krijgt 1 van hun maar inside informatie over de opdrachten.

Duidelijk is in ieder geval dat er nog hele gave dingen zullen gaan gebeuren.

Owja, en manuel die gaf als antwoord, aan het begin van aflevering 1 had ik 9 tegenstanders, maar logischerwijs heeft alleen de mol 9 tegenstanders en de spelers hebben maar 1 tegenstander, de mol. Maar ook dat is 'n beetje ver gezocht natuurlijk.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Aflevering 1
« Reactie #306 Gepost op: 11-01-2010, 16:11:55 »
Feitelijk heeft een kandidaat slechts 8 tegenstanders!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #307 Gepost op: 11-01-2010, 16:24:42 »

Een van deze filmpjes wordt de kandidaten de vraag gesteld of ze de mol zijn, en daarbij wordt het ook aan PJ gevraagd. Deze zegt daarop dat in de afgelopen jaren nog nooit de presentator de mol is geweest, dus dat hij het niet is. Vervolgens zegt hij toch nog, maja, dit is wel seizoen 10 en ja, niet is wat het lijkt.

Ik denk dat dit een knipoog naar de forummers is, omdat er in het verleden mensen zijn geweest die OF voor de grap, OF omdat ze echt niets van het spelletje snappen, beweren dat de presentator de mol is. Dat gebeurde al toen Angela nog presenteerde.

Probeer het gewon eens te beredeneren voor jezelf, of dit kan.

In de test komt de naam Pieter Jan als mogelijke mol overigens ook niet voor.

Offline cloudt

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #308 Gepost op: 11-01-2010, 16:56:56 »
Nee ik ging ook niet echt er van uit dat het mogelijk zou kunnen zijn, ging me meer om het verhaal dat er nog echt hele maffe dingen gaan gebeuren.

Maar ik ben even in de website www.nietsiswathetlijkt.com en www.itloungeclub.com gedoken.
De websites staan alle 2 geregistreerd bij een bedrijfje (metaregistrar) wat de servers heeft staan in Papendrecht. De websites hebben daardoor beide het zelfde IP adres voor de server. Geen echte bruikbare info, maar voor de compleetheid toch maar gepost :P:P.
Wat wel interessant is, is het volgende:

Expiration Date: 2010-07-23
Creation Date: 2009-07-23
Last Update Date: 2009-07-23

Expiration Date: 2010-07-29
Creation Date: 2009-07-29
Last Update Date: 2009-07-29

Dit is voor beide websites bijna het zelfde, bijna tegelijk aangemaakt, bijna tegelijk aangepast en lopen bijna gelijktijdig af.
Dit kan gewoon toeval zijn, maar gezien het gegeven dat de websites precies het zelfde weer geven, zou het misschien ergens op kunnen duiden.

Verder kan ik melden dat de sites beiden staan op naam van Frans Buffing uit Amsterdam, mocht er iemand zijn die in A'dam woont dan pm me maar, dan kan ik de adres gegevens geven als je zou willen gaan kijken ;) (ik post ze niet hier omdat ik niet weet of die man er iets mee te maken heeft, beetje lullig als anders z'n adres gegevens ineens op internet staan :P)
Ze zijn geregistreerd met een Gmail email-adres, niet gigantisch boeiend, maar natuurlijk wel handig om in het achterhoofd te houden, want de avro zal natuurlijk niet met hun eigen mails gaan registreren.

Het is 'n beetje zweverig, het kan ook gewoon helemaal niks zijn, maar we kunnen op z'n minst de site zo nu en dan bekijken of er niet toch iets is wat met het programma te maken heeft.

Voorlopig schrap ik de site even van de lijst met hints, maar zoals ik al zij, er blijft 'n kansje dat er toch iets van 'n hint in zit.

p.s. heb ook even de site www.wieisdemol.nl bekeken en die staat niet op de zelfde locatie geregistreerd of gehost en ook niet door de zelfde persoon. Dus heb daar nog niks op kunnen vinden. mocht ik er nog iets op vinden dan zal ik dat uiteraard posten.

edit: ik heb ook ergens iets gevonden dat er een club zou zijn geweest in A'dam, de itlougeclub en dat die sinds 2004 failliet is, maar dat deze weer opgericht zou gaan worden. dus het kan zomaar zijn dat we er enorm naast zitten met deze sites.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 17:04:30 door cloudt »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #309 Gepost op: 11-01-2010, 17:04:26 »
PS waarom schrijft iedereen helikopter met een c ::rofl::
Omdat ik het zo geleerd heb. Die achterlijken kunnen honderd groene boekjes uitgeven, ik ga helicopter niet met een k schrijven. Voor zover ik weet is het een leenwoord uit het Engles, daar schrijft men het men een c, dus moeten wij het ook met een c schrijven.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #310 Gepost op: 11-01-2010, 17:07:12 »
Omdat ik het zo geleerd heb. Die achterlijken kunnen honderd groene boekjes uitgeven, ik ga helicopter niet met een k schrijven. Voor zover ik weet is het een leenwoord uit het Engles, daar schrijft men het men een c, dus moeten wij het ook met een c schrijven.

Nee dat is niet waar, want het is geen leenwoord meer.
Niemand weet meer dat het uit het Engels komt (als dat echt zo is) en daarom moet je het nu op de Nederlandse manier spellen. Net als garage of typen, dat spreek je ook niet meer op z'n Engels uit.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #311 Gepost op: 11-01-2010, 17:20:39 »
Eens een leenwoord, altijd een leenwoord :P Trottoir schrijf je toch ook niet als trotwaar? En typen toch ook niet als tiepen? Of caravan als kerreven? Toeringkar (is niet eens een Engels woord van oorsprong, toch wel op zijn Engels geschreven)? Kompjoeter? Zou wat moois zijn. Enkel omdat een stelletje lapswansen te beroerd is zich in de etymologie der Nederlandse woorden te verdiepen? Kom nou, weg met het groene boekje, spel wit!

Offline Vieffan

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #312 Gepost op: 11-01-2010, 17:21:29 »
[...]
goed werk!
Waar haal je die informatie vandaan?

Offline cloudt

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #313 Gepost op: 11-01-2010, 17:22:26 »
www.who.is
daar kun je websites na zoeken

wat ik ook net even heb gekeken. モル is het japans voor mol. misschien handig om puur die tekens op te vallen. want alle tekens na zoeken heeft geen zin, maar als straks iemand die tekens ineens ergens ziet staan, moeten we misschien op letten ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #314 Gepost op: 11-01-2010, 17:25:30 »
モル is het japans voor mol. misschien handig om puur die tekens op te vallen. want alle tekens na zoeken heeft geen zin, maar als straks iemand die tekens ineens ergens ziet staan, moeten we misschien op letten ;)
Dat is fonetisch misschien mol, maar geen Japanner die je snapt als je dat laat zien (tenzij die wat Engelse kennis heeft).
Mol in de betekenis van het spitssnuitige zoogdier is mogura, zie hiervoor het Japan dus Japans topic. In de betekenis van verrader is het lastiger, dat staat op de voorkant van het AVRO-gids molboekje, maar dat is in elk geval geen kana.

Offline Lautjuh

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #315 Gepost op: 11-01-2010, 17:32:08 »
Eens een leenwoord, altijd een leenwoord :P Trottoir schrijf je toch ook niet als trotwaar? En typen toch ook niet als tiepen? Of caravan als kerreven? Toeringkar (is niet eens een Engels woord van oorsprong, toch wel op zijn Engels geschreven)? Kompjoeter? Zou wat moois zijn. Enkel omdat een stelletje lapswansen te beroerd is zich in de etymologie der Nederlandse woorden te verdiepen? Kom nou, weg met het groene boekje, spel wit!

Nee, maar als de officiele spelling zegt dat het met een k moet en het een woord is waarvan men de oorsprong niet meer kent, dan is het gewoon volgens de nieuwe spelling. Ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #316 Gepost op: 11-01-2010, 17:39:16 »
De officiële spelling is de groene spelling en die is dom en niet consequent, dus die weiger ik als officiële spelling te zien.

Offline Lautjuh

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #317 Gepost op: 11-01-2010, 17:45:08 »
Dat is subjectief en je zit fout wanneer je het groene boekje niet volgt. Omdat je het zo geleerd hebt is geen argument, want taal verandert nu eenmaal. Maakt voor jou waarschijnlijk niet uit, maar als ik dergelijke fouten ga maken in mijn toekomstig beroep zullen ze niet zo blij met mij zijn.
Overigens zijn er nog genoeg regels die lekker vaag zijn en waar je dus wel mee kunt doen wat je wil, dat scheelt.

En nu weer ontopic.  ::jaja::

Offline Erik TKS

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #318 Gepost op: 11-01-2010, 18:44:33 »
Tijdens de test horen we Arjen spreken (41:10). Volgens hem was het Hind die Frits in de helicopter heeft zien zitten!!!
Dan zijn er twee opties:
a) Hind ziet Frits in de heli, en hoort dan iets met een 'i' roepen. ... Dit verklaard Hind's fout als kandidaat zijnde
b) Hind is gewoon de mol. En leidt de Timfout in door eerst zogenaamd Frits te herkennen in de heli.

c) Arjen is zelf de Mol en probeert hier een andere kandidaat verdacht te maken

Ik vind het volgende lijstje opvallend:
        1e uitvaller-> Mol
seizoen  1. vrouw   -> vrouw
seizoen  2. vrouw   -> man
seizoen  3. man     -> man (11 deelnemers!)
seizoen  4. man     -> vrouw
seizoen  5. man     -> vrouw
seizoen  6. man     -> vrouw
seizoen  7. man     -> vrouw
seizoen  8. vrouw   -> man
seizoen  9. vrouw   -> man
seizoen 10. vrouw   -> ?
Al zes seizoenen lang is de eerste afvaller van een ander geslacht dan de Mol. Als dat dit jaar weer zo is en de Mol zat op de boot dan is het volgens mij niet moeilijk om de Mol te vinden.

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
Aflevering 1
« Reactie #319 Gepost op: 11-01-2010, 18:53:21 »
Maar ik ben even in de website www.nietsiswathetlijkt.com en www.itloungeclub.com gedoken.

ok, we gaan weer even een doorgedraaide tunnelvisie creeëren.... :P

IT loungeclub --> Lijkt en klinkt toch verdraaid veel op E.T.!! HINT!! Ik bedoel HIND
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"