Auteur Topic: Muziek uit WIDM  (gelezen 44171 keer)

Offline vriendlief

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit WIDM
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2011, 12:13:10 »
 Begin van de soundtrack van de film Amores Perros wordt ook gebruikt als tussenstukjes in de serie.  ::ok::

Helaas lukt het mij niet om dat te posten.  :P
« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 12:16:57 door vriendlief »

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2011, 13:59:04 »
Klopt! De reeks begint met Memorias van deze soundtrack. Nu kan ik ook Celia Cruz plaatsen: zij staat ook op de soundtrack van Amores Perros.

Ik ben nu een muziekoverzicht voor deze reeks gestart. Ik ben benieuwd welke nieuwe muziek er dit seizoen langskomt.

Youtubefilmpjes kan je hier plaatsen tussen tags youtube met rechte haken er omheen, met vermelding van de grootte en de code van het filmpje. Citeer dit bericht als je een voorbeeld wilt zien. Memorias kan ik niet vinden op Youtube dus dan maar eens Celia Cruz!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2011, 19:38:53 »
Wat voor muziek wordt er gebruikt in afl 4.
En dan voornamelijk de muziek die gebruikt werd in de kerkopdracht?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2011, 20:19:17 »
Tijd terug maar in Afl 6 van Seizoen 7 (Inge) tijdens de jungle opdracht met mastermind hoor je veel muziek van de soundtrack van `the brothers grimm`..

Vooral dit nummer wordt er gebruikt t/m 1.34 hoor je terug in de aflevering :

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline winud

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 30-01-2011, 14:50:09 »
Hoe heet die achtergrondmuziek in Aflevering 1 waarin Pepijn zegt: 'Daar begon eigenlijk het psychologische spel...'?
Wie is de Mol? 2011

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2011, 15:41:17 »
Hoe heet die achtergrondmuziek in Aflevering 1 waarin Pepijn zegt: 'Daar begon eigenlijk het psychologische spel...'?

Ik weet het niet zeker maar uit mn hoofd deze:

kan dat kloppen of bedoel je een andere?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline winud

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2011, 16:37:32 »
Een andere iets daarvoor waarin Pieter-Jan ook zei: 'Behalve jullie zelf zat er nog een andere kandidaat in de bus, Wie was dat?'
Wie is de Mol? 2011

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2011, 19:27:14 »
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er een extra vast muziekje als er iemand afvalt bij gekomen, die je hoort voordat het bekende New York City begint. (Volgens mij de muziek die je ook aan het eind van aflevering 1 hoort.)
...óf niet!

Offline hagriddler

• Forumlid
  • carpe f*cking diem !
« Reactie #48 Gepost op: 11-02-2011, 19:22:32 »
De tune van Dexter tijdens Schrijven/Lezen !
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Deacticated0818

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2011, 23:41:19 »
kan iemand alsjeblieft voor mij uitzoeken wat de muziek is die wordt gedraaid in aflevering 2, als Hanna over de boobytraproute loopt? zo'n vrolijk muziekje weet je wel? Ik kan het niet vinden. alsvast bedankt

Offline Tristan22

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2011, 01:13:36 »
weet iemand de muziek uit aflevering 3 bij de kofferopdracht, als de kandidaten per duo in de kamers worden gedropt? 30:52 - 31:17
deze werd geloof ik ook gebruikt in het aankomende week filmpje op tv.

Offline Brinkie

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 15-03-2011, 08:01:37 »
de muziek in de promo voor de ontknoping is afkomstig van de soundtrack van TRON:Legacy

het nummer is van Daft Punk en heet "C.l.u" <<< vorig jaar "geenclu" dit jaar wel een? ::rofl::

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #52 Gepost op: 15-03-2011, 11:53:29 »
Zouden ze die artiesten niet gewoon in de aftiteling moeten zetten, vanwege, jeweetwel, plagiaat enzo?
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #53 Gepost op: 15-03-2011, 14:25:26 »
Nee, wordt gewoon voor betaald.

Plagiaat heeft er sowieso niks mee te maken, dat is wanneer iemand iets kopieert en claimt alsof het van hem zelf is. Dat is niet aan de orde.
The British are not impressed.

Offline Tristan22

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 15-03-2011, 18:58:19 »
weet iemand de muziek uit aflevering 3 bij de kofferopdracht, als de kandidaten per duo in de kamers worden gedropt? 30:52 - 31:17
deze werd geloof ik ook gebruikt in het aankomende week filmpje op tv.

http://www.youtube.com/watch?v=m5_LVlIysq4

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #55 Gepost op: 16-03-2011, 19:13:45 »
Nee, wordt gewoon voor betaald.

Plagiaat heeft er sowieso niks mee te maken, dat is wanneer iemand iets kopieert en claimt alsof het van hem zelf is. Dat is niet aan de orde.
Dat claimen dat het van jezelf is hoeft niet eens. Als je zonder bronvermelding iets van een ander gebruikt is het plagiaat, volgens universiteits regels. Dat betalen heeft meer met het copyright van de muziek te maken.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #56 Gepost op: 16-03-2011, 21:26:58 »
Als je iets zonder bronvermelding gebruikt. Maar waarin? Ik neem aan voor rapporten en andere schriftelijke publicaties. Als je iets opschrijft wat niet van jou is en je hebt er geen bronvermelding bij, dan claim je indirect wel dat je het zelf bedacht hebt. Dit is plagiaat en kan tevens schending van het auteursrecht zijn.
Volgens mij is dit idee niet toepasbaar op audiovisuele producties, daar het vrij duidelijk is dat deze muziek niet van de makers van het programma afkomstig is. Voor de auteursrechten wordt idd betaald en om dit te bepalen wordt er een lijst van gebruikte muziek gemaakt. Dit gaat, neem ik aan, naar Buma/Stemra, die immers de belangen van de muzikanten behartigt. Daarmede wordt, weliswaar buiten het publiek om, wel aan bronvermelding gedaan èn er wordt betaald voor het gebruik. Derhalve is de omroep schuldig noch aan plagiaat noch aan copyright schendingen.
Dit systeem wordt al jaren toegepast en gaat altijd goed, dus je kan er wel vanuit gaan dat het goed zit. Denk ook aan radio-uitzendingen, waarbij van jingles en bedjes ook niet meteen aan bronvermelding wordt gedaan.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #57 Gepost op: 16-03-2011, 21:42:24 »
Heeft iemand enig idee over het liedje dat je hoort als Art en Patrick naar de barbier gaan. Ik vind het leuk.  ::regenboog::

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #58 Gepost op: 17-03-2011, 13:48:35 »
Als je iets zonder bronvermelding gebruikt. Maar waarin? Ik neem aan voor rapporten en andere schriftelijke publicaties. Als je iets opschrijft wat niet van jou is en je hebt er geen bronvermelding bij, dan claim je indirect wel dat je het zelf bedacht hebt. Dit is plagiaat en kan tevens schending van het auteursrecht zijn.
Volgens mij is dit idee niet toepasbaar op audiovisuele producties, daar het vrij duidelijk is dat deze muziek niet van de makers van het programma afkomstig is. Voor de auteursrechten wordt idd betaald en om dit te bepalen wordt er een lijst van gebruikte muziek gemaakt. Dit gaat, neem ik aan, naar Buma/Stemra, die immers de belangen van de muzikanten behartigt. Daarmede wordt, weliswaar buiten het publiek om, wel aan bronvermelding gedaan èn er wordt betaald voor het gebruik. Derhalve is de omroep schuldig noch aan plagiaat noch aan copyright schendingen.
Dit systeem wordt al jaren toegepast en gaat altijd goed, dus je kan er wel vanuit gaan dat het goed zit. Denk ook aan radio-uitzendingen, waarbij van jingles en bedjes ook niet meteen aan bronvermelding wordt gedaan.
hmm ja, daar zit waarschijnlijk het verschil in, tussen audio visueel en tekstueel. Zit hier ook met een wetboek op mijn schoot, maar dat is meer voor een tentamen ondernemingsrecht morgen.
Had het in elk geval wel makkelijker gemaakt, als ze een lijst met artiesten - nummers aan het eind van elke aflevering hadden gezet, hoefden we dat niet meer uit te zoeken.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #59 Gepost op: 17-03-2011, 14:02:55 »
Zou ook wel zo leuk zijn als ze lijsten ergens wel openbaar maakten. Je zou een soort wereldwijd computernetwerk kunnen maken, en dat je dan op bepaalde adressen informatie kan vinden. Dat zou een uitkomst zijn.