Ik denk positie 1, volgens mij was dat Liesbeth.
Kandidaat 1 kan kandidaat 2 één kant op sturen en later kandidaat 5 de andere kant op. Vervolgens praten 2 en 5 alleen nog met 3 en 4. Als er een verschillende mening is tussen kandidaat 2 en 5, kan dit dus niet meer goed komen.
Waarom zo'n risico nemen? waarom niet iedereen lekker naar groen sturen en dan met een rode tegenstem van zichzelf de pot wegspelen. nu stuurt ze kandidaat 5 met rood weg, die beinvloed misschien kandidaat 2 ook voor rood, maar die was misschien wel tot dezelfde conclusie gekomen een gesprek eerder en heeft kandidaat 2 of 3, welk hij ook gesproken heeft overgehaald tot rood. en dan heb je 3 rode stemmen en geen manier voor Liesbeth om daar achter te komen en daar is de pot weer. Liesbeth zat met afstand op de meest slechte positie in dit spel.
Anne-Marie en Hadewich horen alleen maar groen uit voorgaande gesprekken en spreken beiden ook tweemaal groen af. Dan nog voor rood kiezen zou de perfecte mol actie zijn, alleen zou dat moeten inhouden dat er 2 uit de groep liesbeth, tim en frits gewisseld moeten zijn naar groen (twee kandidaten die zo stom zouden spelen geloof ik niet)
Alleen Frits en Tim weten bijna zeker wat de uitslag zal worden en kunnen met hun eigen stem de boel volledig op zijn kop zetten een van de twee doet dat ook.
Frits hamert teveel op Rood, want die ziet als kandidaat echt het gevaar, als hij de mol was en zelf al twee kandidaten overtuigt om rood te stemmen, moet er nog maar 1 andere rood stemmen en de pot blijft erin. kleeft ook weer een risico aan, al kan hij weten wat anne-marie en hadewich gaan stemmen als Tim en liesbeth dit verteld hebben. De reactie van Liesbeth die er pas achterkwam (of speelde natuurlijk) in gesprek 2 voor haar wat het echte gevaar was, moet hem doen vermoeden dat er al veel over groen is gesproken.
Tim daarintegen weet al van een groene stem van anne-marie en een rode van Frits, en eventueel rood van Liesbeth en heel misschien via via de groene stem van Hadewich. Hij kan heel veilig groen stemmen en vrijwel zeker weten dat er maar 2 rode stemmen in zullen zitten.
In mijn ogen speelt de Mol dit het beste door iedereen naar Groen te sturen en zelf rood te stemmen, probeerd iemand rood er door te krijgen hierin meegaan en zelf voor groen stemmen. Frits begon zelf een keer over rood -> risico voor de mol, liesbeth zat op een slechte positie, begint zelf over rood tegen Frits -> risico (al vond ik dat ze eigenlijk samen vrijwel tegelijk tot die conclusie kwamen)
De andere twee dames hebben zichzelf hiermee volledig ontmaskert als niet mol in mijn ogen.
Blijft alleen Tim over als mijn Mol en wat is dit een ongelooflijke mindfuck zeg!!