Ik ben wel enigszins opgelucht dat Jens in deze aparte finale als mol word aangewezen, ik heb hem vanaf de eerste aflevering altijd min of meer verdacht omdat hij daar in groep 2 bij de raadsels zat en daar de eerste twee raadsels snel oploste. Dit werd ook getoond in de terugblik, dus de mol kon wel degelijk worden herkend aan de spellen in andere landen, met name België 2. Ook de opzettelijke val van de bananenboot vond ik verdacht en werd ook genoemd.
Toch blijf ik wel met een beetje een bittere nasmaak zitten, wat de Esther verdenkers hier denk ik nog meer zullen hebben: ten eerste werd Jens door zoveel afvallers verdacht, dat we blijkbaar geen enkele waarde moeten hechten aan die biechten, nog minder dan we gewend zijn in Nederland. En dat is best jammer. Ik heb gelukkig de mol kunnen vinden doordat ik zag dat Esther zo weinig werd verdacht en ook als vertrouwenspersoon uit de bus kwam in aflevering 9, en ook omdat ik me niet kon voorstellen dat Esther met 3 mannen zou overblijven als ze de mol was. Maar het verpest het wel een beetje.
Ook het saboteren van het lasergame pak is dus door Jens gedaan, en ik snap nog steeds niet waarom dit als molactie wordt gepresenteerd, aangezien het een 100% kans van slagen gaf. Het wordt gepresenteerd als de verdenking op Roland schuiven, maar ik blijf het een zwaktebod vinden. Ook ben ik niet erg onder de indruk van Jens, die zijn sabotages laat zien bij opdrachten die achteraf toch lukken, en het bij het mislukken van opdrachten vooral moet hebben van zijn medekandidaten. Een aardige mol, maar geen topmol.
Zo te zien was er maar een hintje in de serie, weer de eerste woordenhint. Dit gevoel had ik al toen de presentator een aflevering begon met 'Mann oder Frau', dat er misschien een hintje zat naar het woord Mann, maar uiteraard was ik te lui om het uit te zoeken.
Al met al misschien een beetje een teleurstellende ontknoping, maar toch een leuke serie om met jullie hier te zien en ik ben blij dat ik de mol weer eens een keertje goed had