In tegenstelling tot anderen hier vind ik Roland, die ik in afl. 1 ook al verdacht, weer een stukje verdachter worden. Hij is een soldaat, maar zijn strategie in het Western dorp is van meet af aan een beetje dom rondrennen, en op de begraafplaats een sluipschutter over het hoofd zien die 5 man achter hem neerknalt.
Hoe zit het dan met dat vest? Het is een belachelijek molactie, want omdat Roland dus niet afgeschoten kan worden en Jens ook niet (hij had geen sensor) is er dan dus meteen 100% kans van slagen, al loop je als een stel bejaarde toeristen rond op zoek naar de saloon. Daarom zou ik het niet vreemd vinden dat, als Roland de mol is, het de bedoeling was dat Jens vooruit werd gestuurd en op dat punt Roland (die dan nog verborgen zit in de Sherrif's office) zijn batterijen weer in het pak zou doen. Wellicht is hier iets misgegaan? De scene waar Jens vooruitloopt en Roland verborgen blijft zag er so wie so raar uit.
De psychologie opdracht haal ik niet zoveel uit.
Bij de springopdracht valt Esther op en in mindere mate Marcel. Van Roland denkt iedereen dat hij springt, en hij springt dan ook als eerste. Het is overigens voor 5000 mark en niet 5000 euro. Maar om hoeveel het ook gaat, Marcel kan vind ik nog steeds de mol zijn maar niet springen terwijl iedereen dat zo'n beetje verwacht had hem denk ik te verdacht gemaakt. Zou Anna nog 'gespeeld' kunnen hebben bij het inzetten bij Heike, zodat bijv. niets op Sven was ingezet?
Jammer dat met Heike weer een typische kandidaat het spel verlaat, als een paar verdachten zouden afvallen zou het makkelijker gaan.
Mijn verdachten nu: Roland (weer met stip gestegen), Jens (ondanks het rare geval in het Western dorp), Anna (viel niet veel op deze afl. maar wel eerder), Esther (beetje).