Nou ja niet de slechtste aflevering hoewel wederom veel 'filler'.
Het kaartspel was niet onaardig, maar het had veel interessanter gekund als de spelers daadwerkelijk iets moesten doen voor hun 'prijs' - Nu was het puur geluk of pure pech wat iedereen kreeg. Nu moest de vrijstelling nog wel verdedigd worden, wat op zich een aardige opdracht was vond ik, in de set up van de haves versus de have-nots. Eén van de aardigere verdedigings-opdrachten. Toch vind ik de opzet van 'simpel verkrijgen en dan verdedigen' nogal zwak eerlijk gezegd. Ik had liever een killer cardgame gezien of een 'het-zweet-gutst-van-mijn-rug-af' spannend spelletje kwartet..
Het is allemaal zo random wie wat krijgt, en het probleem is dat iedereen daar nu volledig op gefixeerd is want als je geen freebie hebt dan ga je bijna gegarandeerd naar huis..
Wie is er eigenlijk momenteel nog bezig met het speuren naar de Mol? Horen we überhaupt iets over verdenkingen? Nauwelijks behalve wat vagelijke commentaren over 'was wel vreemd' - waar voor ons als kijker weinig aan af te leiden is mijns inziens omdat met name de laatste opdracht op de boot vrij rommelig is om te zien, wie nou waar precies was en wiens schuld het was dat het lang duurde. Zo dat al het geval was, want we hadden ook geen klokje oid alleen Shura die aan het einde meldde dat het een kwestie van minuten was.
Maar goed. Die opdracht op de boot was op zich nog wel vermakelijk om te kijken, ik zie alleen niet echt wat de Mol daar zou kunnen of moeten saboteren - en voor opnieuw bekijken heb ik geen tijd en vind ik de opdracht ook te chaotisch.
Volgende week dus een veiling..
Ik vond dat de schade in S7 in retrospect wel erg groot was ervan en het lijkt erop dat dat ook hier het geval gaat zijn, ik neem aan voor wederom freebies en vrijstellingen (zucht..). Het lijkt alleen nog maar daar om te draaien en het is idd behoorlijk laat in het spel, na alles zo moeizaam op te hebben gebouwd wat de sfeer (die toch al niet optimaal is op veel punten) zeker niet ten goede zal komen neem ik aan. Maar goed. Op zich was dit wel een aardige aflevering, ik wou alleen dat er veel meer focus was: focus op de Mol, focus op strakke opdrachten, focus op het spel in plaats van op ruzie/onenigheid, zijspelletjes (die gevonden 3000 dollar verstoppen..?? What's the point..?) en het elkaar dwarsbomen cq alles te doen om freebies te halen..