Auteur Topic: Opvallende nieuwsberichten  (gelezen 38715 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opvallende nieuwsberichten
« Reactie #180 Gepost op: 26-11-2003, 21:07:40 »
Ik heb hier een bericht, het is niet echt een nieuwsbericht, maar wist niet goed wat ik ermee aan moest. Toch vind ik dat het hier in dit topic op zijn plaats is.`

Open brief aan een dader. Geschreven door een moeder, deel 1

Afgelopen vrijdag was jij daar. Half elf. Jij was niet alleen. Nee, natuurlijjk niet, want mishandelen doe je niet alleen, dat doe je altijd met elkaar. Net als drinken, bedreigen en vernielen. Durf je het alleen niet aan, of heb je aanmoedigingen van je vrienden nodig? Afgelopen vrijdag was jij daar. Ook mijn zoon was daar. Alleen. Net teruggekeerd van een bezoek aan zijn vriendin. Je had hem in de trein al op het oog en je probeert contact te zoeken. Mijn zoon deed er alles aan om je niet aan te kijken en te doen alsof jij er niet was. Dat was moeilijk, want met veel bombarie vertelde je over je prestaties van die avond.

Je had er al een paar flink te pakken gehad. Je had goeie tikken uitgedeeld. Je ging er prat op. Je was trots op zoveel lichamelijk geweld. In je dronkenschap was je nog wel in staat om je deze handelingen helder voor de geest te halen. En je honger naar geweld was nog niet gestild. Je zag mijn zoon. Jammer dat hij niets zei. Maar je was vastbesloten daar geen punt van te maken. Mijn zoon stapte uit. Jij ook. "Wat zat jij bijdehand te doen man, in de trein?" Mijn zoon zei eerst niets. "Ik ken je niet eens", probeerde mijn zoon, en liep weg. "Dan zal ik zorgen dat je me leert kennen." De eerste klap kwam rechtstreeks op de slaap van mijn zoon. Daarna volgde een duw, trekken, overhemd kapot en de volgende dreun.

Vijf "vrienden" had je bij je. Het leek alsof mijn zoon zijn laatste seconden kon tellen. Bijna. Want gelukkig, daar kwam een groep van ongeveer vijftien personen. Hun komst was voor jou voldoende het hazenpad te kiezen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #181 Gepost op: 26-11-2003, 21:16:12 »
Open brief aan een dader. Geschreven door een moeder, deel 2

Weet je, je hebt mijn zoon geen blijvend lichamelijk letsel geslagen. Je hebt wel de angst in hem geslagen, in elk geval in mij. Je hebt mij dieper geraakt dan je misschien zelf beseft. Ik wil namelijk niet meegesleurd worden in de golf van slogans, dat jij hier niet thuishoort, omdat je hier niet geboren bent. Ik wil niet meedoen met de "wij-jullie" trend. Ik geloof nog in liefde. Ik wil je zo graag zien als mens. Maar waarom maak jij me het zo moeilijk? Misschien mag je blij zijn dat onze medelanders de helpende hand hebben toegestoken, anders had ik misschien wel hardop gezegd wat ik nu zachtjes denk. Ik wil geen muren om de stad, maar jij bouwt een muur om mijn hart. En die is veel moeilijker af te breken.

Ik ben blij dat mijn zoon nog leeft. Maar dat heb ik niet aan jou te danken. Aan jou dank ik het feit dat er iets in mij is doodgegaan. Een stukje hoop op respect en begrip voor elkaar, sommigen noemen dit integratie. Ik wil je blijven zien als mens en niet als indringer, bezetter of ongenode gast. Maar ach, wat heb ik het moeilijk.

Een moeder

Bovenstaand voorval is een waargebeurd verhaal. Het is een collega van mij enkele maanden geleden overkomen.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2003, 21:20:07 door bodejosm43 »

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 26-11-2003, 21:44:04 »
Hier zijn geen woorden voor,wat voor een wereld leven wij toch?
Het lijkt wel of de krant met de dag voller staat met allerlei geweldadigheden.
Van de week die gruwelijke moord op een meisje van 16 jaar en zo kan je nog wel even doorgaan.
Meer blauw op straat en hogere celstraffen,daar ben ik helemaal voor.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #183 Gepost op: 26-11-2003, 21:51:01 »
Dit verhaal heeft ergens in juli of augustus in een paar regeltjes de kranten gehaald, en stond afgelopen maand in ons personeelsblad. Het is niet een directe collega van mij overkomen, we hebben diverse afdelingen, en iets van 2500 mensen die bij het concern werken. Op deze manier komt het toch wel erg dichtbij allemaal.

Offline idefix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
« Reactie #184 Gepost op: 27-11-2003, 08:36:20 »
uit het AD van donderdag 27 november:

Straatverbod voor baldadige kat
Van een onzer verslaggevers

Vol verlangen staart Zino naar buiten. Al twee weken zit de baldadige kater verplicht binnen. Het gemeentebestuur van De Ronde Venen heeft hem een straatverbod gegeven. Zino mag alleen aangelijnd de deur uit, tot grote opluchting van de buurt.

Het is weer rustig aan de Proostdijstraat in Mijdrecht. Twee jaar had Zino de buurt in zijn greep. Zo had de 4-jarige Abessijnse kater het regelmatig voorzien op de vissen in de vijver van de achterburen. Ook vogels waren niet veilig voor hem. Gaas, watersproeiers en zelfs scheermesjes op de schutting konden Zino niet van z'n prooi afhouden. Enkele vogels zouden zich van schrik zelfs hebben doodgevlogen.

Volgens buurvrouw A. Meijer wist Zino precies waar hij moest zijn. ,,Het is absoluut geen doorsnee kater.'' Veelvuldig trok ze aan de bel bij de gemeente. Ook buurvrouw S. Bordes heeft nare ervaringen met 'het roofdier'. ,,Ik had de deur naar de tuin open laten staan. Plotseling hoorde ik een hels lawaai. Had dat beest de parkiet van mijn zoon aangevallen.'' Sindsdien staat de achterdeur bij de familie niet meer open. ,,We hebben totaal geen problemen met de buurman, maar z'n kat is een geval apart.''

Veelvuldig glipt Zino door ramen en deuren de huizen in de buurt binnen. ,,Hij is voortdurend op zoek naar eten.'' Hij plast en poept bovendien op de oprit. ,,Hier naast onze auto was z'n favoriete plekje,'' aldus buurvrouw Bordes. De eigenaar van de kat, H. Hoevers, vindt het straatverbod wat overdreven. ,,Sommige families blijven klagen. Het gemeentebestuur laat zich wel een beetje makkelijk gebruiken.''

Zino houdt het binnen nog wel uit, maar leuk vindt hij het zeker niet. Hoevers' dochter vertelt dat het dier inmiddels een riempje heeft gekregen. ,,Dan kunnen we hem toch naar buiten doen.''De Ronde Venen heeft nog niet eerder een straatverbod aan een dier opgelegd. ,,Het is inderdaad een aparte zaak'', zegt C. Fisser van de gemeente. Volgens Fisser is het duidelijk dat de kater wel degelijk overlast veroorzaakt. ,,Er is al vaak naar oplossingen gezocht, maar dat heeft niet geholpen. Het verbod is de enige uitweg.'' Fisser bevestigt dat Zino nog wel aangelijnd naar buiten mag. ,,Hij mag ook in een kooi in de tuin.'' De buurt merkt in elk geval dat de kater niet langer de straat onveilig maakt. ,,Het is nu veel rustiger.
we're back :(

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #185 Gepost op: 27-11-2003, 08:41:02 »
Ik ga niet het hele AD hier posten, maar deze vond ik toch ook wel leuk; Ook uit het AD van 27-11

Schuimkraagruzie maakt winkeliers gek
Door Eddy van der Ley

In het Twentse Losser woedt een bieroorlog tussen twee supermarkten. Wie bij DeWit Kom@rt drie kratjes Grolsch koopt, kan ze aan de overkant bij Sanders inleveren en krijgt nog geld toe ook: 9,90 euro.

Om de gunst van de klant te winnen en een prominente positie op de Twentse markt te veroveren, stunt supermarktketen DeWit Kom@rt sinds kort met prijzen. In de betrekkelijk nieuwe vestiging in Losser kost een krat Grolsch-bier sinds maandag welgeteld 5,99 euro, waarmee de winkel zelfs 1,13 euro onder de inkoopprijs voor supermarkten (7,12 euro) zit. Het stuntwerk lokt een felle reactie uit van overbuurman Sanders. Deze supermarkt handhaaft de normale prijs van een krat Grolsch op 9,29, maar verzint een nieuwe tactiek: mensen die bij DeWitkom@rt hebben ingeslagen, kunnen bij Sanders (maximaal) drie kratten Grolsch inleveren. Met schreeuwende affiches probeert Sanders de stuntende concurrent te torpederen. De tekst, met rekensom, luidt: Lucky Day? Koop 3 kratten Grolsch bij De Wit Kom@rt , 3 x 5,99 = 17,97. Lever 3 kratten Grolsch in bij Sanders en ontvang 3 x 9,29 = 27,87. U VERDIENT 9,90. ,,We verliezen met deze actie niets, omdat wij het bier voor 9,29 euro per krat verkopen'', zegt assistent-bedrijfsleider R. Meekhof van Sanders. ,,Het kost ons wel veel werk, op de eerste dag - maandag - liep het werkelijk storm. We waren bijna alleen maar in de weer met kratten bier, die we zullen verdelen over 17 filialen. Anders kunnen we ze niet kwijt..''

Bij DeWit Kom@rt is men niet te spreken over de actie van Sanders. ,,Zoiets heb ik in dertig jaar niet meegemaakt'', zegt directeur H. van Marle: ,,Als je dan wilt stunten, kom dan met scherpe prijzen, dat is een stuk sportiever. Maar als Sanders het op deze manier wil doen, dan moeten ze dat vooral doen. Ik had natuurlijk impulsief kunnen reageren en mijn medewerkers een aantal pallets bij Sanders kunnen laten afleveren, maar dat is het niet waard. Laat ik mijn verstand maar gebruiken.''

we're back :(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #186 Gepost op: 3-12-2003, 12:55:43 »
127 Teletekst wo 03 dec

Duitse kannibaal voor de rechter

KASSEL De 41-jarige Duitser Armin M. staat vandaag terecht wegens moord en kannibalisme. M. had zijn 'slachtoffer' via een chatroom op internet gevonden. Deze 42-jarige man stemde ermee in dat hij zou worden gedood en opgegeten.

M. sneed de man eerst de penis af.Toen de man door bloedverlies bewusteloos raakte,stak hij hem dood.Hij sneed het lichaam in stukken en legde die in de diepvries.Later ontdooide hij stukken vlees om ze op te eten.

Agenten kwamen de man op het spoor toen hij via internet een nieuw slachtoffer zocht.Omdat kannibalisme niet in de wet voorkomt,is hem moord ten laste gelegd.

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 16-01-2004, 11:15:43 »
Dief met auto van naaktlopers aan de haal

In de Amerikaanse stad Spokane zijn drie mannen van een koude kermis thuisgekomen toen zij bij wijze van stunt naakt door een restaurant liepen. Vanuit het restaurant zagen ze hoe hun vluchtauto werd gestolen. In die auto lagen ook hun kleren.
Bij een vriestemperatuur van -7 graden Celsius kropen de drie mannen op de parkeerplaats achter enkele auto's bij elkaar totdat de politie arriveerde. "Ze probeerden zich niet te verstoppen voor ons, maar wilden liever niet zo gezien worden", zei politieagent Dick Cottam.

De drie liepen in de vroege ochtend het restaurant binnen met alleen hun schoenen aan en een pet op. Ze lieten de motor van de auto draaien om snel weer weg te kunnen. Door het raam zagen ze hoe iemand die net in het restaurant had gegeten er met hun auto vandoor ging.
De beteuterde naaktlopers mochten van de politie zonder straf naar huis. "Het waren gewoon drie jongeren die gek wilden doen", aldus Cottam. "Wij geven mensen trouwens altijd de goede raad om de motor van hun auto nooit te laten draaien."

(HBVL)

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 3-02-2004, 23:38:12 »
Wellicht miljoen boete CBS voor 'borstincident'

LOS ANGELES - Het Amerikaanse televisienetwerk CBS hangt een boete van een miljoen dollar (ongeveer 800.000 euro) boven het hoofd voor het tonen van de ontblote borst van Janet Jackson tijdens de Super Bowl zondag. De Amerikaanse mediawaakhond FCC is inmiddels een onderzoek naar het incident begonnen.

Zanger Justin Timberlake trok in de rust van de American Football-finale de bovenkleding van Janet Jackson los, waarna haar borst voor miljoenen televisiekijkers te zien was. Beiden hebben hun excuses aangeboden, evenals producent MTV.

Als de Federal Communications Commission bepaalt dat CBS onzedelijk heeft gehandeld, kost dat 27.500 dollar (22.000 euro) per CBS-zender die de Super Bowl uitzond. In totaal zou het gaan om een miljoen dollar boete.

Janet Jackson heeft dinsdag toegegeven dat de stunt gepland was, maar volgens haar woordvoerster was het de bedoeling dat de zangeres een bh zou dragen.

Michael Powell, voorzitter van de Federal Communications Commission, noemde het voorval eerder een "smakeloze, lompe en afkeurenswaardige stunt" .

Ook leden van het Congres, de Democratische presidentskandidaat Howard Dean, en verschillende belangengroepen uitten hun verontwaardiging.

www.telegraaf.nl

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #189 Gepost op: 30-05-2005, 16:39:20 »
Tijd om deze  maar weer eens uit de diepe aarde op te graven ;)

Finnish loo roll crisis

A strike in the paper industry in Finland has left the country desperately short of toilet paper.

Shops have been selling out of loo roll up and down the country and people stock up.

One store manager in Helsinki said: "We have been sold out for days, and on the rare occasions when stores get a fresh delivery it is sold as fast as it can be put on the shelves."

The four week strike has meant that holidaymaking Finns have been returning home with suitcases full of toilet paper rather than souvenirs.

Bron: Ananova
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 30-05-2005, 16:44:46 »
Some people need to really get a life  ::ohno::

Darth Vader shows his dark side

Police in Malaysia are hunting a man who flashes women while wearing a Darth Vader costume.

The Star Wars flasher exposed himself to women factory workers in two industrial areas of Bandar Baru Nilai.

Priscilla, 33, a factory supervisor, said the man got out of his car, strutted about menacingly in his Darth Vader suit before flashing to 15 women workers standing at a bus stop at 7am.

"At first, I thought he was a die-hard Star Wars fan trying to impress us with his costume. But we were shocked when he showed us his private parts," she told Malaysia's Star newspaper.

The women were waiting for buses to take them home after their night shift.

When some of the women screamed, he jumped into his car and drove off.

"Next time it will not be Revenge of the Sith but revenge on a sick man if we catch him doing his act again," Priscilla added.

The flasher was reported to have displayed himself to another group of workers at a second factory nearby.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 30-05-2005, 16:48:40 »
Dit is misschien wat voor die Amerikaanse Princess- wannabe's die binnenkort op Net5 gaan verschijnen  ;D  >:D

Prince places lonely hearts ad

A genuine German prince has taken out a lonely hearts ad looking for a bride to share his life.

Prince Ruediger of Saxony, 51, has a 30-bedroom stately home and his own forest in Mortizburg.

The Prince, the great-grandchild of the last King of Saxony Friedrich August III, placed the ad in a German newspaper.

It reads: "Genuine prince, sweet natured and industrious, is seeking after much disappointment a decent woman aged between 25 and 50 for marriage. Pocket money of 2,500 euros a month."

And he said: "I will lay all my love and treasures at her feet. My future wife will marry into one of the oldest dynasties in Europe, one that ruled the Kingdom of Saxony for 829 years."

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 30-05-2005, 16:58:34 »
Eitje..  ;D

Man pulls car with ears while standing on eggs

A Chinese man pulled a car with his ears while walking on eggs without breaking them.

A Chinese man walks on eggs while pulling a car with his ears. Zhang Xingquan, 38, pulled the car for about 20 metres in Dehui, Jinli province

Zhang Xingquan, ,38, pulled the car for about 20 metres in Dehui, Jinli province.

His performance drew a big crowd of astonished onlookers.

Zhang said he began to learn the stunt when he was just eight-years-old.

He can also pick up a 25kg bicycle with his mouth while standing on eggs.

« Laatst bewerkt op: 30-05-2005, 17:09:13 door Lorelei »

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 3-06-2005, 22:12:47 »
Even lekker knuffelen. Houdoe!

De Brabantse troubadour Nico van de Wetering is een nationale campagne gestart om de typisch Brabantse en daar meest bekende afscheidsgroet houdoe in het hele land te laten inburgeren.
Volgens de liedjeszanger is het woord zo mooi dat het rijp is om ook boven de rivieren geďntroduceerd te worden. Letterlijk betekent houdoe zoiets als ’hou jezelf goed’. Van de Wetering: "Het woord heeft alles in zich. Warmte, gastvrijheid, vriendelijkheid, eerlijkheid en betrokkenheid.In deze harde tijd is het een verademing om ook eens met leuke dingen bezig te zijn." Houdoe staat inmiddels in de Dikke Van Dale. Genoeg eer zo dunkt ons... (Telegraaf)

Bron: http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/06/even_lekker_knu.html

;D Moet zien of ze dat wel gaat lukken... >:D ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline JvB

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 3-06-2005, 22:53:30 »
Molen Kinderdijk verliest wiek         

De bewoners van een molen in Kinderdijk
 staan voor een raadsel.Donderdagmiddag
 brak er plotseling één van de wieken   
 van het historische gebouw af.         

Het ongeveer 800 kilo zware gevaarte   
 sloeg tegen het rieten dak van de molen
 maar veroorzaakte wonderwel vrij weinig
 schade aan het pand.                   

Hoe de wiek heeft kunnen breken is een
 raadsel.Op het moment van het ongeval 
 draaide de molen op zijn gemak en was 
 er niet veel wind.De bewoners van de   
 molen kwamen volgens een zegsman van de
 Stichting Werelderfgoed Kinderdijk met
 de schrik vrij.                       

Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 10-06-2005, 12:30:35 »
UTRECHT - SBS daagt de nieuwe televisiezender Talpa opnieuw voor de rechter. Dit keer eist SBS dat Talpa onmiddellijk stopt met de opnames van het programma Expeditie Robinson, dat komend jaar op de nieuwe zender van John de Mol te zien is.

Het kort geding is tevens gericht tegen de producent en de bedenker van het format van het programma, de bedrijven Strix en Castaway. Dat liet SBS vrijdag weten.

SBS heeft het programma Expeditie Robinson de afgelopen vijf jaar uitgezonden op NET 5 en in België. Volgens SBS had de zender een optie om ook het zesde seizoen van het programma uit te zenden, maar heeft Talpa het ondanks die afspraak gekocht. SBS won vorige week een kort geding tegen Talpa over de naam Tien, zoals de nieuwe zender oorspronkelijk zou heten
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #196 Gepost op: 10-06-2005, 12:42:46 »
UTRECHT - SBS daagt de nieuwe televisiezender Talpa opnieuw voor de rechter. Dit keer eist SBS dat Talpa onmiddellijk stopt met de opnames van het programma Expeditie Robinson, dat komend jaar op de nieuwe zender van John de Mol te zien is.

Het kort geding is tevens gericht tegen de producent en de bedenker van het format van het programma, de bedrijven Strix en Castaway. Dat liet SBS vrijdag weten.

SBS heeft het programma Expeditie Robinson de afgelopen vijf jaar uitgezonden op NET 5 en in België. Volgens SBS had de zender een optie om ook het zesde seizoen van het programma uit te zenden, maar heeft Talpa het ondanks die afspraak gekocht. SBS won vorige week een kort geding tegen Talpa over de naam Tien, zoals de nieuwe zender oorspronkelijk zou heten

::ohno:: Trieste zender  ::jaja::

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #197 Gepost op: 12-06-2005, 15:04:28 »
 ::ohno::  ::ohno::

Dronken publiek moedigt man aan tot zelfmoord
12 juni 2005, 13:48:11

DEVENTER (ANP) - Een 34-jarige man uit Deventer heeft zaterdagochtend vroeg gedreigd zichzelf van het leven te beroven door op de kermis in zijn woonplaats uit het reuzenrad te springen. Dronken omstanders moedigden de man aan om te springen.
De politie wist de man te redden maar werd bij die actie ernstig gehinderd door het beschonken publiek. Dat liet de politie zondag weten.
De man, die ernstige psychische problemen heeft, was rond 04.00 uur zaterdagochtend op de as van het reuzenrad geklommen en dreigde te springen. Het kostte de politie en de brandweer veel tijd hem te bereiken en met hem in gesprek te raken, omdat ze daarbij werden gehinderd door beschonken omstanders.
,,Daarbij werd zelfs gescandeerd en gezongen dat hij moest springen'', aldus de politie. ,,De man, die zwaar over zijn toeren was, werd daarop boos en gooide lampen uit de kermisattractie en zijn gsm naar het publiek.''

Normbesef
Uiteindelijk lukte het met veel moeite om het publiek op afstand te houden. Met een aan een veiligheidslijn gezekerde brandweerman en een politieagent lukte het uiteindelijk de man in het bakje van een ladderwagen te praten. Hij dreigde daarna alsnog uit dit bakje te springen omdat het publiek tekeer tegen hem bleef gaan. In afwachting van professionele hulp, sloot de politie de man voor zijn eigen veiligheid op.
Tijdens de reddingsactie hield de politie een 40-jarige vrouw uit Deventer aan omdat ze bij herhaling politiemensen beledigde. Ze zocht de confrontatie met de agenten omdat haar man kort daarvoor een bon had gekregen voor wildplassen. De politie neemt achteraf geen actie meer tegen omstanders die de agenten en brandweerlieden hinderden. ,,Het is moeilijk om deze mensen aan te pakken, maar het is wel kenmerkend voor het gebrek aan normbesef dat dit kan gebeuren'', aldus een woordvoerder.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 12-06-2005, 15:14:09 »
Even lekker knuffelen. Houdoe!

De Brabantse troubadour Nico van de Wetering is een nationale campagne gestart om de typisch Brabantse en daar meest bekende afscheidsgroet houdoe in het hele land te laten inburgeren.
Volgens de liedjeszanger is het woord zo mooi dat het rijp is om ook boven de rivieren geďntroduceerd te worden. Letterlijk betekent houdoe zoiets als ’hou jezelf goed’. Van de Wetering: "Het woord heeft alles in zich. Warmte, gastvrijheid, vriendelijkheid, eerlijkheid en betrokkenheid.In deze harde tijd is het een verademing om ook eens met leuke dingen bezig te zijn." Houdoe staat inmiddels in de Dikke Van Dale. Genoeg eer zo dunkt ons... (Telegraaf)

Bron: http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/06/even_lekker_knu.html

;D Moet zien of ze dat wel gaat lukken... >:D ;)

Houdoe is inmiddels verkozen tot mooiste brabantse woord  ::jaja::  ::tandpastasmiley::

Houdoe hč  ::zwaai::
That's all

Offline JvB

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 13-06-2005, 22:27:46 »

Dadelpalm blijkt echte laatbloeier 

JERUZALEM Israëlische wetenschappers   
 zijn erin geslaagd een tweeduizend jaar
 oud zaadje van een dadelpalm te laten 
 ontkiemen.Daarmee is het het oudste   
 zaadje dat ooit is uitgebot.           

De bewuste palm is in de Middeleeuwen 
 uitgestorven.De dadelpalm stond bekend
 om zijn sterke medicinale werking.Het 
 zaadje werd gevonden in een oud fort. 

Het jonge boompje groeit gestaag en is
 inmiddels dertig centimeter hoog.Eén   
 van de blaadjes van de boom wordt in   
 een laboratorium nader onderzocht.Het 
 palmboompje is door de wetenschappers 
 Methusalem gedoopt,naar de bijbelse   
 figuur die 969 jaar oud werd.         
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.