Auteur Topic: Opvallende nieuwsberichten  (gelezen 38734 keer)

Offline pimwiz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opvallende nieuwsberichten
« Reactie #40 Gepost op: 21-08-2003, 11:12:03 »
LONDEN, mei 2003 (IPB) - Fans van Paul McCartney kunnen op de Britse editie van veilingsite eBay een bod doen op griepbacillen die afkomstig zijn van de ex-Beatle. Na twee dagen was het hoogst uitgebrachte bod ongeveer 2 euro.

De advertentie op eBay is geplaatst door Ian Mears, een Britse Beatle-fan, die zegt door McCartney te zijn besmet met het griepvirus nadat hij begin april een zondagmiddag met de zanger had doorgebracht. ,,Ik voelde me op zaterdag nog prima. Zondag bracht ik de hele middag door met Paul die een concert had afgezegd wegens griep. De dinsdag erna was ik ook ziek", aldus Mears.
Succesvolle bieders ontvangen de bacillen per post in een envelop. De hoogste bieder ontvangt een grote plastic zak waarin Mears een paar keer heeft gehoest.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #41 Gepost op: 21-08-2003, 13:12:08 »
Nieuwe aanwinst 'Sesamstraat'

De bewoners van Sesamstraat krijgen er een kameraadje bij: Purk, het varkentje . Purk is een meisje en de jongste van de hele Sesam-club. Het roze beestje is speciaal op Nederlands verzoek gemaakt door de originele bedenkers van Sesame Street in de Verenigde Staten.

Offline Timss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 21-08-2003, 16:31:22 »
aahh wat een lief beestje

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #43 Gepost op: 21-08-2003, 16:47:41 »
4 maanden wachten, dan mag je het op tv aanschouwen, timms, 5 december, om precies te zijn.

Ik las vandaag iets op teletekst: gewonde, door gespannen draad over fietspad. Dit verhaal is niet eens zo uitzonderlijk, maar toch opvallend genoeg om even te vermelden.

Een man is ergens in Limburg dus gewond graakt in onder meer zijn gezicht, omdat hij aangereden was tegen een over de weg gespannen vislijn. Die lijnen zijn te dun om op een afstand te kunnen waarnemen. Bovendien is eigenlijk niemand erop bedacht dat grapjassen dit zouden kunnen doen, daarom let je er niet echt op, als je de draad eventueel al zou kunnen zien.

Vorig jaar ben ik op het nippertje ontsnapt aan zo'n vervelende grap.

Als postbode kom ik zo'n beetje in alle straten in mijn woonwijk, en ik weet dat ik in een bepaald gebied in die wijk alert moet zijn, omdat daar altijd hangjongeren samenkomen. Op zich is er niets op tegen dat ze elkaar ontmoeten, maar ik was bedacht op rottigheid, omdat er de laatste weken vaker incidenten met ze waren geweest. Niet met mij, maar ze waren de buurt al maanden aan het terroriseren, zonder dat de politie het nodig vond in te grijpen.

Ik moest vlak langs ze rijden om in een volgende bezorg-route te komen, en ik hoorde ze iets fluisteren: Spannen, NU. Hun probleem was dat ze dat niet al te zacht hadden gefluisterd, dus ik minderde al vaart. De lijn  heeft mijn gezicht geraakt, maar richtte geen schade aan. De enige schade die er werd aangericht, was de teleurstelling op de gezichten van die jongeren, die ineens enorme haast hadden om weg te rijden, terwijl ze normaalgesproken gweoon blijven staan, als ik langs kom.

Dat ik dit in dit topic plaats, komt omdat mij bovengenoemd nieuwsbericht was opgevallen, en omdat het mij dus vorig bijna zelf was overkomen. Dat de jeugd zich verveelt, daar kan ik begrip voor opbrengen, maar dat ze met hun gedrag anderen ernstige schade kunnen toebrengen, dat kan ik minder waarderen.
« Laatst bewerkt op: 22-08-2003, 07:22:53 door bodejosm43 »

Offline rougekappje

• Forumlid
  • Aint Nothing But Fluff..
« Reactie #44 Gepost op: 22-08-2003, 03:00:05 »
GIVE US HOPE, JOHANNA
Johannesburg, Zuid-Afrika- dinsdag

Het einde van het repressieve apartheidsregime lijkt voor veel Zuid-Afrikaners betere tijden en beloften van een zekere mate van welvaart te beloven - a Herald of Free Enterprise, als het ware.

Een toenemend aantal bewoners van Zuid-Afrika probeert een graantje mee te pikken van het opbloeiende eco- en safaritoerisme. Behalve de gevestigde, doorgaans goed-georganiseerde reisorganisaties is er een toenemend aantal particulieren , dat het voorzien heeft op de gunsten van de avontuurzoekers.
Steeds vaker lijken advertenties in kranten te verschijnen van deze 'free-lance hosts and guides', die bijvoorbeeld een accomodatie nabij de sloppenwijken van Kaapstad of Jo'burg hebben ('het echte avontuur tegemoet') , of een room with a view op de Tafelberg ('Ooit getafeld aan de voet van de Tafelberg? Het summum van romantisch!').

Glenn Davids, die een struisvogelfarm runt nabij Windhoek, ziet zijn gasten graag komen. "Ik  haal ze met de jeep op van het vliegveld, rechtstreeks uit o.a. Nederland, Duitsland en Frankrijk! Dan brengen we ze thuis en tonen ze hoe onze farm gerund wordt. Een extra bonus is af en toe een struisvogeleitje (gemiddeld goed voor ontbijt a vijf man) of 'een struisvogelbiefstuk van die braai'. "
Er kunnen natuurlijk ook combinatiereizen worden geboekt . De vrij-ondernemers hebben onderling vaak email contact om e.e.a. te coordineren qua logistiek en planning, om de avonturiers zo het optimale te kunnen bieden , opboksend, in inventiviteit en originaliteit, tegen de reuzen onder de  reisorganisaties die er sinds geruime tijd zitten. "In die begin zagen die geen groot bedreiging in ons nie , maar nu ons ook groot is, zijn die baaie bang gewor" aldus Davids.

Een echte safaritocht door Krugerpark, gevolgd door enkele overnachtingen bij de lokale stammen thuis, in primitieve hutjes, poseren tussen de pinguins, enkele dagen genotzuchtig toeven op de uitgebreide wijnlanderijen, een rondleiding in de townships.. Het is het 'echte' Zuid-Afrika proeven aldus de Afrikaners, hoewel dat beeld misschien soms wel erg hard is. Toch lijkt het de ecotoerist aan te spreken vooral omdat die het idee heeft, de mensen die het economisch zwaar hebben op deze wijze te steunen, terwijl zij er zelf een stukje "authentiek Zuid-Afrika" voor terug krijgen. Zij hebben deze nieuwe variant 'Emo-toerisme' gedoopt, vanwege vooral ook het feel-good gehalte dat een rol speelt bij de satisfactie van de reiziger.

Critici zijn niet alleen te vinden bij de reisorganisaties, die bepaalde ondernemingen 'riskant of ronduit gevaarlijke waaghalzerij' noemen , gezien hoe gevaarlijk bepaalde plekken in Zuid-Afrika zijn voor de 'rijke' toerist als prooi voor kansarmen, die hun kans rijk zien, om nog maar te zwijgen van eventuele geweldsdelicten. Ook organisaties zoals 'Vereniging Cultureel Erfgoed Afrika" zien, dat door deze enterprises ook nog maagdelijke of relatief ongeschonden gebieden voor menselijke alsmede dierlijke bewoners, op deze wijze worden verstoord door de Emo/Ecotoerist. "Just say No to Emo!" luidt hun duidelijke devies dan ook.

« Laatst bewerkt op: 22-08-2003, 18:08:01 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 22-08-2003, 18:12:32 »
A BONE TO PICK?- bot bod voor Ivoren Toren.

In Nigeria zijn op mysterieuze wijze de botten van gevreesd voormalige despoot en absoluut monarch Ndebele opgedoken bij de presidentiele paleizen. D.m.v. DNA tests is vast komen te staan dat het inderdaad de restanten van de voormalig leider betreft.

Na de coup enkele jaren geleden, gevolgd door het democratisch gekozen huidige regime van leider Obasanjo, is Ndebele spoorloos verdwenen in de Nigeriaanse Savanne met zijn aanhang- waarvan beweerd wordt dat velen zijn teruggekeerd, omdat zij wel bereid waren voor enkele Nigeriaanse naira hun sympathieen te herzien.
Aangenomen werd, dat Ndebele na zijn wilde vlucht de wildernis in, zijn heil heeft gezocht bij de Uwusu-stam, loyaal gebleven door het tijdens zijn bewind oogluikend toestaan van ivoorhandel - waarop zogenaamde 'zwarte commissie' in de vorm van indirecte belasting werd geheven, d.m.v. het kopen van een handelslicentie bij het verschepen aan de grens , waarvan de revenu rechtstreeks retour kwam in de royale schatkist.

De exacte toedracht van de gebeurtenissen is onbekend, maar vermoed wordt dat Ndebele en het stamhoofd van de Uwusu een despotisch dispuut hebben gehad , aangezien de Uwusu berucht zijn voor hun handelswijze aangaande een overwonnen vijand. Deze wordt gekookt en gevild, volgens sommigen wordt zelfs het vlees geconsumeerd-  en de botten worden vaak gedragen of getoond als teken van macht.

Als symbolische afsluiting van duisterder tijden, alsmede ter financiering van een opknapbeurt van de presidentiele paleizen, heeft huidig  democratisch leider Obasanjo besloten de botten in veiling te doen voor de hoogste bieder. Het huidige hoogste bod ligt rond enkele tienduizenden naira. Boze tongen beweren dat deze mysterieuze bieder banden zou hebben met een zekere Amerikaanse popster, i.v.m. het aloude Nigeriaanse geloof dat het gebruik van verpulverd bot de levensduur verlengt.
« Laatst bewerkt op: 22-08-2003, 23:04:40 door rougekappje »

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #46 Gepost op: 22-08-2003, 19:08:51 »
Veel mensen hebben pluisjes in de navel

Uitgegeven: 22 augustus 2003 14:51
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2003 14:51

HAMBURG - Tweederde van de volwassenen heeft pluisjes in de navel. Die vormen zich doordat stofdeeltjes van kleding via de lichaamsbeharing een weg vinden naar de plek waar de navelstreng is doorgeknipt. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Sydney.

Het onderzoek staat in de septembereditie van het Duitse wetenschapsmagazine 'Nationale Geographic Deutschland'. Onderzoeker Karl Kruszelnicki ondervroeg 4800 mensen en bekeek hun navel. Daaruit bleek dat mannen en ouderen daar vaker opgehoopte pluisjes hebben dan vrouwen en jongeren.

Overigens heeft de prestigieuze universiteit Harvard het navelonderzoek van Kruszelnicki al genomineerd voor de 'Nobelprijs voor het meest onwaardige onderzoek'. Die prijs is een aanbeveling om vooral niet door te gaan op het ingeslagen onderzoeksterrein.

Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-08-2003, 20:37:27 »
Tijd voor de uitvinding van een navelvernevelaar..?  8)

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 22-08-2003, 23:28:26 »
FRANSE 'FROMAGE' FIXATIES.
Bron: Le Monde
PARIJS, woensdag.

Uit een artikel uit Le Monde blijkt dat de Fransman nu meer dan ooit 'chauvinistisch' is ingesteld- dit blijkt onder andere uit het koopgedrag alsmede attitudes van de Fransen t.o.v. het buitenland en al wat en wie er vandaan komt.

De Fransen staan er al langer om bekend wat conservatief, en volgens sommigen chauvinistisch te zijn ingesteld aangaande de kwaliteit van al wat 'Frans' is i.t.t. on-Franse zaken - hen is vanuit verschillende hoeken zelfs een lichte vorm van xenofobie verweten. De economisch moeilijke tijden die in het bewustzijn van de statusgevoelige Fransen zwaar lijken te wegen, hebben ervoor gezorgd dat het patriottisme verder aangewakkerd is - ook daar waar het de consument betreft. Gaven de Fransen voorheen al een voorkeur aan producten van Franse bodem, nu lijkt die tendens een beetje door te slaan.

'Consumenten vragen steeds vaker of een bepaald product wel van Franse bodem is, of 'Fransverantwoord' - om de eigen economie te stimuleren. De regering is hier medeplichtig aan, omdat ook zij haar belangen hierbij heeft, en deze tendens verder tracht te stimuleren' volgens Eloise Dubois, vertegenwoordigster van Nederlandse en Italiaanse kaas in Parijs. ' Andere markten zoals de buitenlandse kaasmarkt hebben het hier steeds moeilijker'.

De gemoederen lijken steeds hoger op te lopen hieromtrent.' Laatst werd iemand in een supermarkt beschuldigd van landsverraad, omdat hij een Italiaanse salami wilde kopen. Van de week is een boulangerie hier enige dagen gesloten geweest, omdat het deeg dat zij voor de baguettes gebruikten niet van Frans graan was gemaakt - daar wilde een aantal een stokje voor steken. Uiteindelijk raakte men bijna slaags met de stokbroodjes! ' ,aldus Dubois ' Ook hier voor onze kaaswinkel hebben we problemen gehad. Iemand stond hier een dag lang met een spandoek: "J'aime bien mon brie, jamais je ne permets Edam dans ma bouche.. Jamais je ne le touche! "
'Het begint zorgwekkende vormen aan te nemen dit nieuwe Chauvinisme  ofwel Chauvinouvisme . Wij willen trachten de geesten der Fransen weer opener te maken, want met dit isolitair gedrag bereiken we uiteindelijk het tegenovergestelde van het gewenste, indien wij onze mede-Europeanen van ons vervreemden. Van dit Idee-Fixe en  hun fromagefixaties moeten zij worden bevrijd ' aldus de vooruitstrevende Eurovisionisten, "Maar wellicht wordt dit vechten tegen de wijnkaai".

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #49 Gepost op: 23-08-2003, 13:07:35 »
Nieuws - Voorpagina

Naaktloper in de trein
WEERT - De politie in Weert heeft donderdagmiddag een 32-jarige man uit Eindhoven aangehouden die naakt door de trein had gelopen en in coupés had staan urineren.
De man was op weg van Heerlen naar Eindhoven. De hoofdconducteur waarschuwde de politie, die concludeerde met een psychiatrisch patiënt van doen te hebben. De politie seinde de Riagg in, die van mening was dat de Eindhovenaar in een psychiatrisch ziekenhuis moest worden opgenomen. Dat bleek echter niet te lukken, zodat de man weer op de trein naar Eindhoven werd gezet, volgens de politie met de man afsprak dat hij zelf contact opneemt met de Riagg in zijn woonplaats.
zaterdag 23 augustus 2003

Er mag tegenwoordig ook helemaal NIX meer in ons land, he?

Bron: Dagblad De Limburger, 23 augustus 2003

Veel mensen hebben pluisjes in de navel

Het onderzoek kan het beste worden gedaan door ambtenaren, die zijn immers ter zake kundig op het gebied van navelstaren, zoals betreffend onderzoek hier en daar in de media al werd genoemd. Stof tot nadenken, voor de onderzoekers.........
« Laatst bewerkt op: 23-08-2003, 13:14:00 door bodejosm43 »

Offline Timss

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 23-08-2003, 22:42:52 »
Grappig berichtje !!!!

TILBURG - Buspassagiers keken raar op toen er zomaar een aap de bus in kwam. Hij stond netjes te wachten bij de halte in Tilburg-Noord, stapte in en ging op een stoel zitten. Daarna ging hij lekkker slingeren van handgreep naar handgreep. De aap, een manaak, was waarschijnlijk van iemand die hem illegaal als huisdier hield. De busreizende aap is naar Dierenpark De Beekse Bergen gebracht.

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 23-08-2003, 23:45:59 »
Grappig berichtje !!!!

TILBURG - Buspassagiers keken raar op toen er zomaar een aap de bus in kwam. Hij stond netjes te wachten bij de halte in Tilburg-Noord, stapte in en ging op een stoel zitten. Daarna ging hij lekkker slingeren van handgreep naar handgreep. De aap, een manaak, was waarschijnlijk van iemand die hem illegaal als huisdier hield. De busreizende aap is naar Dierenpark De Beekse Bergen gebracht.

Die stond hier toch al ergens??
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Timss

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 24-08-2003, 15:49:00 »
Ja klopt kwam ik ook achter bij broodje aap topic

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 24-08-2003, 17:35:55 »
uit nu.nl
UTRECHT - De afperser van het zuivelconcern Campina was goed op de hoogte van de mogelijkheden van internet en digitale ontwikkelingen. Dat blijkt uit een verhaal van de website www.netkwesties.nl, dat vrijdag wordt gepubliceerd.

Politie en justitie kwamen donderdag met een persbericht over de afpersingszaak, nadat duidelijk was geworden dat de journalist van Netkwesties van alle details op de hoogte was. Volgens de politie had hij de gegevens van de advocaat van de verdachte.

Anonymizer

De verdachte zou gebruik hebben gemaakt van een zogenoemde anonymizer , waarmee iemand zich anoniem op het internet kan voortbewegen. Zonder medewerking van het bedrijf dat deze dienst aanbiedt, is het vrijwel onmogelijk iemand op te sporen.

De man stuurde Campina een brief, waarin hij eiste dat het bedrijf een bankrekening zou openen en daarop 200.000 euro zou storten. Vervolgens moest het zuivelbedrijf de gegevens van die rekening en de pincode onzichtbaar verstoppen in een digitale afbeelding van een Rode Volkswagen. Met het blote oog is dat onzichtbaar, er is een speciaal programma voor nodig om de gegevens eruit te halen.

De foto moest van de afperser geplaatst worden op Autotelegraaf.nl, temidden van duizenden andere occasions. Met de anonymizer downloadde hij het plaatje en haalde de gegevens van de rekening eruit, aldus Netkwesties.

FBI

Door digitale bestanden van het Telegraaf-concern te analyseren, kwam de politie uit bij een bedrijf in Amerika dat de anonymizer aanbiedt, www.surfola.com. Op verzoek van Nederland zou de FBI begin juli naar dit bedrijf zijn toegestapt en een e-mailadres van de verdachte hebben gekregen. Het bedrijf zou dat op vrijwillige basis hebben gedaan.

Met behulp van het e-mailadres kon de politie de identiteit en het adres van de verdachte gemakkelijk via een Nederlandse internetaanbieder achterhalen. Vervolgens werd de man geschaduwd en, op het moment dat hij geld pinde van de Campina-rekening, aangehouden.

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 24-08-2003, 20:41:56 »
Het zal binnen afzienbare tijd mogelijk zijn om een gezicht van een overledene te transplanteren naar een ernstig verminkte patiënt. Een groep chirurgen van Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMCU) zijn momenteel bezig met de voorbereidingen met een van de meest opzienbarende medische ingrepen ooit, aldus het Algemeen Dagblad.

Het UMCU werkt nauw samen met een groep medici in Het Amerikaanse Louisville. Zij transplanteerden in 1999 voor het eerst een complete donorhand bij een patiënt. Ook het brandwondencentrum van het Rotterdamse Medisch Centrum Rijnmond Zuid zijn bij de voorbereidingen betrokken.

Patiënten met een donorgezicht zullen wel de rest van hun leven medicijnen moeten slikken om afstoting te voorkomen. Jaarlijks zullen zo'n tien mensen in aanmerking komen voor een gezichtstransplatie.

Bron: nu.nl, mei 2003

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 24-08-2003, 21:59:31 »
beetje triest bericht van www.nu.nl, heden

PARIJS - Honderden doden liggen nog in de mortuaria van Parijs zonder dat hun lichamen door familieleden zijn opgeëist om begraven te worden. De slachtoffers van de hittegolf, veelal bejaarden, krijgen een tijdelijke begrafenis in een armengraf.

Wanneer hun familieleden ontdekken dat hun grootvader of oudtante de hoge temperaturen van begin augustus niet heeft overleefd, kunnen ze worden herbegraven.

De autoriteiten nemen de maatregel om ruimte te scheppen in de overvolle mortuaria. Naar schatting zijn de afgelopen weken in Frankrijk door de hitte 10.000 mensen meer gestorven dan in die periode gebruikelijk is. In sommige gebieden bleef het kwik weken boven 40 graden Celsius.

Ongeveer de helft van de slachtoffers waren bejaarden in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Deze instellingen kampen met een gebrek aan personeel.

Volgens het Parijse stadsbestuur liggen twee- tot driehonderd overledenen in mortuaria, koelwagens en een koelruimte van een grote groentemarkt. Die laatste locatie krijgt volgende week weer zijn normale functie.

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 24-08-2003, 22:07:19 »
Uitgegeven: 22 augustus 2003 13:04
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2003 13:05

TEN BOER - Een 2-jarig meisje uit het Groningse Ten Boer heeft donderdagmiddag met de auto van haar moeder een splinternieuwe personenwagen geramd. Het ondernemende kind had zelf de motor gestart, aldus een politiewoordvoerder vrijdag.

De 32-jarige moeder van het meisje had de wagen even verlaten en daarbij de sleutels in het contactslot laten zitten. Het dochtertje zag hierop kans de sleutel om te draaien en weg te rijden.

Onderweg ramde het coureurtje onder meer een tuinlantaarn en reed ze door een rij coniferen. De hachelijke rit eindigde tegen een gloednieuwe wagen die op een oprit geparkeerd stond. De auto raakte lichtbeschadigd.

Offline rougekappje

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 24-08-2003, 22:13:46 »
aug 19- blootstraf

The sentence follows her arrest at a notorious night club in Rhodes.

Ms Gunning was charged with indecent exposure and with "provoking public morals" and earlier appeared before Rhodes chief prosecutor George Economou.

Cypriot Kyriakos Papathanasiou, the owner of the club where the competition took place, was arrested and charged with permitting an illegal act to take place on his premises.

Faliraki's police chief, Captain Themis Kalamatas, who led the raid said that the Bed Rock Club had "been operating without any kind of licence whatsoever, not even as a café."

He said the show is "the kind of thing that draws large crowds of Britons and encourages drinking, rowdiness and sexual excesses".

Captain Kalamatas said he had been better prepared for Ms Gunning's case following yesterday's acquittal of five British holiday reps who were accused of taking bribes to encourage tourists to drink in certain bars over a lack of evidence.

He said: "This time we filmed and recorded the whole show."

Legal action may be taken against six other Britons who participated in the contest.

Ms Gunning's mother, Sarah Brake, said her daughter had been working at Faliraki's Fali Castle nightclub having completed a media diploma at City of Bath College.

Ms Brake described her as "a very sensible girl" and said she was living in the town with two schoolfriends and a DJ.

She said: "Faliraki is nowhere near as bad as they all say it is.

"Jemma lives in a flat away from the centre. She was just away on a working holiday."

Yesterday, Mathew Malone, 20, from South Wales, was jailed for a year by the same court.

Last week Paddy Doran, 17, of Peterborough, died in a stabbing. Several Britons are in prison pending trial.

The mayor of Faliraki earlier compared the Britons to "mindless soccer thugs" and promised to give police greater powers.

"This is not an anti-British move," Ioannis Iatrides said.

"But the problem should be compared to one which was solved, namely that of British soccer hooliganism."

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 24-08-2003, 23:02:20 »
Uitgegeven: 22 augustus 2003 13:04
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2003 13:05

TEN BOER - Een 2-jarig meisje uit het Groningse Ten Boer heeft donderdagmiddag met de auto van haar moeder een splinternieuwe personenwagen geramd. Het ondernemende kind had zelf de motor gestart, aldus een politiewoordvoerder vrijdag.

De 32-jarige moeder van het meisje had de wagen even verlaten en daarbij de sleutels in het contactslot laten zitten. Het dochtertje zag hierop kans de sleutel om te draaien en weg te rijden.

Onderweg ramde het coureurtje onder meer een tuinlantaarn en reed ze door een rij coniferen. De hachelijke rit eindigde tegen een gloednieuwe wagen die op een oprit geparkeerd stond. De auto raakte lichtbeschadigd.

Dan wist dat meisje eerder dan ik hoe een auto werkte....maar hoe kan zo'n klein frutje dat? Die kan toch niet bij het gaspedaal? En was moeder ook vergeten om de handrem erop te zetten ofzo... VAAG!

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #59 Gepost op: 25-08-2003, 01:55:39 »
BEMINDE MEERMIN
KOPENHAGEN, 24 Augustus

Veel inwoners van Kopenhagen, alsmede liefhebbers van beeldend beminnelijk schoon zijn het zat, het gefrobel en gefrunnik aan de het Deense beeldje.

Dat de Deense Lorelei populair is, is al langer bekend. Waarschijnlijk wordt geen beeldje ter aarde (afgezien wellicht van De Denker, Venus van Milo en Lady Liberty) zo vaak gefotografeerd en bekeken als dit.

' Maar de laatste tijd nemen de onbetamelijkheden alsmede handtastelijkheden zienderogen toe' aldus Olle Bergstrom, voorzitter van een bond voor het behoud van Deense beeldende alsmede beeldhouwkunst, "Danois Artois" . 'Steeds vaker denken bepaalde toeristen zich vrijheden te kunnen veroorloven jegens het beeldje, door het op onfatsoenlijk en ongepaste wijze te betasten of bejegenen. Dat vinden wij echt niet door de beugel kunnen!'.
De bond alsmede enkele geirriteerde inwoners van Kopenhagen hebben een petitie ingediend wat nu aangedragen is als wetsvoorstel, ter bescherming van erfgoed als de Lorelei, zodat eventuele strafrechtelijke vervolging mogelijk wordt indien bepaalde 'minnekozers' hun handen niet kunnen laten waar zij horen.

Toen een Britse toerist naar zijn mening over eea gevraagd werd was het commentaar: 'Ach ik denk dat het erg overdreven is. Het beeldje ziet er nu eenmaal tactiel uit, en dat nodigt uit het te voelen om de ervaring te verdiepen. Het is allemaal vrij onschuldig zolang het binnen de perken blijft. Indien men meer wil kan men altijd nog naar Rhodos afreizen!"
« Laatst bewerkt op: 25-08-2003, 02:34:10 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you