Ik heb ook gekeken en ben op zich wel te spreken over de aflevering. Ja, het is traag, maar dat vind ik wel logisch voor een "eerste seizoen" (na 19 jaar). En het zorgt ervoor dat ik het redelijk goed kan volgen.
Het presentatieduo vind ik iets te cheesy en "nep" naar mijn smaak, vind dat niet zo'n succes. Had liever één presentator gezien.
Valt me wel op dat ze het vele biechten een beetje uit de Nederlandse hebben overgenomen, dat laten ze veel meer zien dan de Belgische. Gelukkig doen ze wel alle uitleg van de Belgische, met alle schema's en zo. En het scheelt dat ik de opdrachten eerder gezien heb. Vingerafdrukidee bij de eliminatie is geinig, maar een beetje gimmicky en het duurt wel wat lang. Maar je kan er wel leuke dingen mee doen. Ik denk aan een eliminatie zonder de presentatoren erbij waarin kandidaten zelf een volgorde moeten bepalen en zelf naar de scanner moeten lopen. In een opdracht waarin ze bv. een deel van de schermen hebben weggespeeld. Ik verwacht dat zoiets nog wel gaat komen.
Ook ben ik benieuwd of ze iets gaan doen met concepten zoals "vrijstelling" of "pasvraag". We hebben in de vooruitblik de opdracht gezien met het kistje dat open en dichtgaat, dus ik verwacht de vrijstelling die ze in België ook gebruiken (daarmee bedoel ik: geldt alleen voor die aflevering).
Ik heb nie techt gekeken met verdachtmakingen in gedachten, dus durf daar nog weinig over te zeggen. Maar ik zou bij degenen die snel besloten het "verre" graf te gaan zoeken, en dat ook net op tijd vinden, onverdacht willen noemen.
De eerste afvaller vind ik echt jammer, ik vond hem eigenlijk wel sympathiek. Verder vind ik Martin interessant, die een beetje een leidersrol op zich lijkt te nemen. Als laatste springen vind ik daar bij passen: niet iemand anders daar in z'n eentje laten hangen. De dames vind ik lastiger uit elkaar te houden, maar ik vind het wel interessant dat er een psychologiestudent meedoet. Die zou daar veel aan kunnen hebben. De watervrees van Samara (?) geloof ik eigenlijk wel, het "niet kunnen zwemmen" en "ooit bijna verdronken zijn" lijkt me een steekhoudend verhaal. Dat ga je als mol niet ophangen denk ik. De anderen die bang waren (wie was dat?) vond ik iets minder geloofwaardig.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontvouwen. Ik ben vooral benieuwd straks naar hoe ze het slot (ontknoping/reünie) gaan doen.