Nee, dit sloeg helemaal nergens op. Zeker als je bedenkt dat Yves niets heeft hoeven doen om deze bevoorrechte positie te krijgen, of heb ik wat gemist? Yves krijgt dus eigenlijk een variabel aantal jokers. Heeft iemand paraat hoeveel jokers ze kregen in de originele versie van deze opdracht? Ik dacht dat het ging om maximaal 10 jokers die gepakt konden worden.
Ik heb het fragment nog eens teruggekeken en met mijn beste Duits kan ik hier geen improvisatie van maken. De Boss Hoss (hebben die ook voornamen trouwens?) zeggen alleen "Hij mag dat voorstel doen". Kan hooguit nog in geknipt zijn, maar goed.
Mijn punt is dat er vooraf niets is gezegd over het dupliceren van jokers. Yves kon 4 jokers vinden, punt. Wat hij met die 4 jokers doet is natuurlijk helemaal aan hem. Maar dat die jokers jongen krijgen slaat nergens op.
En ja, natuurlijk mag een een voorstel doen. Alleen s het aan hem om dat voorstel ook waar te maken. Yves had dus na afloop hebben moeten zeggen. Ik heb 4 jokers gekregen en die kunnen we onder ons vieren verdelen. Sorry, dat ik jullie misschien een beetje misleid heb.