Toegeven moest er even inkomen de eerste aflevering, maar zit nu toch wel al twee weken voor mijn beeldscherm gekluisterd (met dank aan Arco en BRTDM
)
Het is verfrissend om een serie van een ander land dan België of Nederland te volgen (alhoewel ik de NL serie niet meer volg) en dan ook nog eens een eerste serie na tig jaar. De kleine culturele verschillen, de fanatieke groepsdynamiek, de taal...er zijn ergere manieren om je Duits op te spijkeren!
Dat de opdrachten misschien niet altijd even goed gekopieerd of duidelijk zijn, stoort me niet zo, vooral niet voor een 'eerste serie'. Probeer het misschien ook niet altijd met de Belgische versie te vergelijken.
Ook de duur stoort me eigenlijk niet, maar dat heeft vast ermee te maken dat ik veel Franse TV kijk en programma's daar ook ellenlang duren (Fort Boyard en Peking Express bijvoorbeeld allebei meer dan twee uur).
De groepsdynamiek is wel apart, my god, het is hier duidelijk geen Vlaanderen Vakantieland
. Jee, gaat er soms toch pittig aan toe.
En de duo-presentatie van die wat kitchy Bosshoss vind ik juist wel heel grappig, verfrissend. Is weer eens wat anders dan de standaard presentatie (in hoeverre dat bestaat). Dat ze hun bevindingen delen en hardop nadenken over de opdrachten en kandidaten heeft wel wat. Ben eens wat op ze gaan googlen, en de mannen maken leuke muziek, maar goed das natuurlijk persoonlijk. Leuk ook dat dat even terugkwam in de aflevering.
Wat ik vorige afleveringen soms miste, waren de beelden buiten de opdrachten om. Dat is deze week wel wat beter, met de beelden in Salta (die natuurlijk wel een doel dienden, voorzichtige bondjesvorming).
Kortom, Ich freue mich auf nächste Woche!