Ik heb de eerste 5 afleveringen teruggekeken
. Ik twijfel bij de meeste opdrachten tussen Colleen en Yves, Martin vind ik vaak veel minder verdacht. Colleen springt er voor mij duidelijk uit bij Lama’s vangen (afl 1), de kofferopdracht (afl 3), en op de kermis (afl 4).
Afl. 1Levend begravenNiemand het verdachtst. Martin komt er als enige uit en heeft dus invloed heeft op de rest van het spel. Maar hij rent zonder kaart (die heeft Jessica) voorop in de juiste richting van het graf.
Lama’s vangenDuidelijk Colleen. Ze bakt er niets van bij het oefenen. Bood zich volgens Martin heel snel aan voor oog voor detail. Ze pakt de porto af terwijl Silvia een bankroetlama beschrijft, wil eerst voor geld gaan. En beschrijft de tweede bankroetlama oppervlakkig. Samara vangt degene die er sterk op lijkt: 1.000 euro. Colleen beschrijft later in de auto uitgebreid het verschil tussen de 1.000 euro lama en de bankroetlama.
Yves ook niet onverdacht: hij vangt een door Silvia beschreven bankroetlama, maar niet de juiste: 100 euro, die niet meetelt. Daarna nog 2 kleine bedragen (200 en 250 euro). Martin onopvallend met een vangst van 200 euro.
BrughangenToch ook Colleen vanwege de tranen, die ze later verklaart als spanning van het hangen. Yves vind ik onmols omdat hij Wolfgang niet heeft vertrouwd, die komt daarmee lager te hangen en zal makkelijker kunnen springen. Hij kalmeert ook voortdurend Samara, die doodsangsten uitstaat. Zelf springt hij als tweede, Colleen wil daarna per se voor Paula. Martin vind ik niet verdacht hier.
Afl. 2Bij alle opdrachten: Colleen en Yves.
Jacht op YvesColleen ziet weliswaar de finish waar zij aankomen voor Yves, maar de mol weet dat er onderhandeld kan worden. Ze neemt de blauwe band van Silvia over, heeft daarmee controle over de situatie. Zonder die blauwe band kan er niet gefinishd worden. Ze overtuigt Martin dat het maar om 2.000 euro gaat. Schiet hem later te hulp, als vooral hij de volle laag krijgt. Ze wijst op de verloren 5.000 van Wolfgang. En nu 2.000 voor zekerheid voor 4 mensen. En dat ze zo onzeker is, dus die jokers graag wil hebben.
Yves houdt zich tijdens de hele discussie achteraf afzijdig, als altijd. Maar was wel de aanstichter ervan, en vond 4 jokers p.p. blijkbaar ook belangrijker dan 2.000 (cq 4.000 bij verdubbeling) in de pot.
WijngaardColleen wil als eerste rennen. Yves brengt markeringen aan, maar of die ook bij juiste films staan is niet duidelijk. Martin m.i. erg opzichtig met het niet herkennen van acteurs en langzaam wandelen. De mol zou het wijten aan de salmonella, maar dat doet hij ook niet. Belangrijker: hij wijst zelf geen enkel geldkistje aan, controleert alleen wat Colleen en Aaron open willen hebben.
Colleen: 500
Yves: 750 en 100.
Yves bericht aan Wolfgang en Jessica dat ze geld hebben gewonnen. 8.200 na verdubbeling.
BungeejumpenYves eigenlijk vooral omdat hij tijdens zijn sprong roept: ‘The Mooooleee’. Maar geeft wel de eerste 5 letters juist door. En zorgt ervoor dat Wolfgang niet hoeft te springen, door eerder los te laten dan Silvia. Colleen doet geen enkele moeite om Wolfgang gerust te stellen. ‘Nein, sicher? Oké’. Martin doet bij Yves nog wel wat nerveus, maar is heel aardig tegen Paula. ‘Du rockst es’. Geeft haar nog een vuistje.
Afl. 3Terugkeer SamaraMartin. Yves hoort de porto, Martin wil eerst discussiëren. Yves en Colleen geven al gauw toe. Martin houdt lang vol, maar komt uiteindelijk toch nog voor Aaron met zijn antwoord op de proppen.
PaardenopdrachtYves. Hij rijdt snel tijdens het brandmerken, en telt ook zijn 12 runderen niet (of test daarmee Paula, want uiteindelijk weet hij het aantal wel). Wil nog wel een rondje doen, maar vraagt als Paula 9 gooit: ‘red je dat nog? We zitten al over het half uur’. De laatste ronde wordt zo afgebroken, maar het tijdsverlies komt vooral door Paula. Zijn Spaans bij Wie Ben Ik is knudde, maar in een latere opdracht kent hij opeens wel een paar woorden Spaans.
Niet onverdacht: Colleen ziet bij de Buchstabensalat bijna alle woorden, wil al na het 1e woord terug. Wolfgang zegt: we komen sowieso te laat. Martin gaat daar in mee. Colleen kan makkelijk terug willen, want er staat maar 1.000 euro op het spel en de kans dat ze te laat aankwamen was al groot.
Wie vertrouw je het minst?Colleen. Zij is de enige die een naam noemt die al eerder is genoemd (Paula), waardoor er meer mensen overblijven om te gaan eten. Minder sporters betekent langer of harder sporten die dus sowieso sneller uitgeput raken. Martin onmols hier, door als laatste aan de beurt als enige Samara te noemen. Yves ging als eerste en noemde Paula.
FitnessMartin. Colleen en Yves beginnen op de loopband, zonder verstelmogelijkheid en met flink tempo. Yves zegt 1.880 calorieën (van de 6.152) te hebben verbrand. Martin op de pedalen lijkt niet heel erg zijn best te doen.