Ik houd het ook op Colleen, ben er nu vrij van overtuigd na al dat terugkijken, al moet ik wel zeggen dat ze bij de eliminaties dan steengoed acteert! Elke keer zijn de spanning en opluchting van haar gezicht te lezen. Maar ze zegt van zichzelf dat ze emoties goed kan spelen. Ik denk ook dat ze vanaf het begin in de tang van vooral Martin heeft gezeten, en dat het haar het mollen behoorlijk lastig heeft gemaakt.
Om de overzichten af te maken (sorry als ik het weer eens niet kort kon houden):
Afl 6
Voetbalstadion
Colleen en Yves. Yves wil penalties schieten. Martin wil dan vragen beantwoorden. Colleen resteert het euro-kaartjes zoeken met Jessica. Ze vindt er 4 van de 20, Jessica 5. Ze wordt beschuldigd van rijen dubbel lopen, en de kaartjes niet omgedraaid laten liggen (dat laatste klopt, op sommige stukken).
Martin en Aaron verdienen 6 ballen van de 10. Van beiden is een goed antwoord te zien, en een gezamenlijk fout antwoord. Yves verknalt de eerste 3 schoten. De laatste 3 ballen gaan raak. Volgens Martin heeft Yves zeker de eerste twee ballen bewust over geschoten. ‘Seine Strategie geht auf’.
Martin wil gokken voor verdubbeling, Aaron niet. Colleen lijkt het eens met Aaron. Maar er wordt gegokt, dus zullen Yves en Jessica zich bij Martin hebben aangesloten. Dan de vraag wie de penalty gaat nemen. Martin is als enige voor Yves. Krijgt uiteindelijk aansluiting van Yves zelf, en Jessica. Colleen was steeds tegen. Yves eist de bal zeker niet op, hij had ook nog wel Aaron willen laten schieten, onder voorwaarde dat die eerst zou proefschieten.
Yves schiet op de paal, de verdiende 1.350 euro gaan verloren.
Als Martin kandidaat is begrijp ik zijn keuze: dan wordt of Yves verdacht, of het geld verdubbeld. Als Martin de mol is, neemt hij m.i. een risico, want als Yves raak schiet, is hij een bliksemafleider kwijt. Dat Colleen als kandidaat tegen Yves was, kan ik niet plaatsen. Ze had naar eigen zeggen verwacht dat Yves het beter deed. Maar waarom stemde ze dan niet mee voor Yves? Tenzij Yves de mol is, en ze hem verdenkt. Maar dan zou ze in die verdenking nu bevestigd zijn, en later in de aflevering geen rood scherm hebben gehad.
Tangodansen en letters vormen
Niemand het verdachtst. Aaron beantwoordt alle vragen, en Yves gaat er steeds in mee. Aaron twijfelt over de eerste letter, de E, maar Yves zegt terecht dat hij juist is. Hij verbaast zich alleen over de T (goed), maar legt zich er meteen bij neer. 5 van de 8 goed. Te weinig om het codewoord MOLETALK te raden. Geen 3.000 euro.
Colleen en Martin zijn het oneens over wie de sleutel heeft. Martin zegt dat ze denken het te weten. Colleen vraagt of dat wel de juiste dame is, schuift zo de verantwoordelijkheid van zich af. Het kistje gaat niet open. Ze legt later in de groep uit dat Martin verkeerd begon, dat zij had gezegd dat het een andere was. Geen extra financiële verrassing.
Schnaps
Niemand. Dankzij Aaron worden 11 van de 15 vragen goed beantwoord. De eerste is fout, maar dan volgen veel goede. Aaron verbetert ook Yves, die de tweede vraag fout beantwoordt. Yves beantwoordt nog een vraag fout. Bij de laatste twee fouten, is het steeds Yves die het initiatief neemt, en Colleen die hem daarin volgt. 2.750 euro verdiend, worden verdubbeld tot 5.500 omdat er te weinig is gedronken.
Martin verdacht omdat hij niet wilde drinken. Yves vanwege 5 foute antwoorden. Colleen vanwege haar volgzaamheid bij foute antwoorden van Yves, en omdat zij aanbood om te gaan drinken, wat Martin dan weer een goed idee leek.
Moletalk
Niemand. Colleen wiegt, Yves mediteert. Martin is manipulatief: verstoort de beurt van Yves door gekke bekken te trekken. En heeft Colleen in het vizier die reageert op zijn vraag aan Jessica. Yves zegt af en toe expres de ogen te openen, zodat het lijkt alsof hij ergens op reageert. Aaron denkt dat wat hij zei aankwam bij Yves, en Colleen zegt dat Yves mediteerde omdat hij het misschien niet nodig had om op de reacties van anderen te letten.