Ik denk sowieso iemand die wel uit de kist is gekomen (aangezien die kandidaten veel meer invloed hadden op het verloop van die opdracht). Dan blijven er nog 4 opties over.
Aaron - Zou best de mol kunnen zijn. Hij neemt meermaals de leiding bij opdracht 1 en 2 en als ik me niet vergis stelt hij zelfs voor in zijn beurt om een bankroet lama te vangen (al is dit niet helemaal op zijn eigen initiatief, het was duidelijke dat de groep een lama van die soort wilde vangen aangezien zij dachten dat de bankroet lama die leek op de lama die zij wilden vangen al uit het spel was). Udo steekt hier echter een stokje voor. Wat ik dan wel weer onmols vind is dat hij mensen aanmoedigt in opdracht 3. Ook komt hij op mij over als een erg open persoon, ik zou het heel knap vinden als hij zowel zo open als gesloten (omdat hij de mol is) tegelijkertijd zou kunnen zijn.
Jessica - Misschien is ze eenzelfde soort mol als de mol in seizoen 6 van WIDM, maar tot dusver denk ik niet dat ze het is... ze maakt te opzichtige fouten, ze klungelt opzichtig en neemt niet de leiding. Bij gemaakte fouten, zoals bij de lama's, lijkt zij geen rol te spelen.
Martin - Zou wat mij betreft best de mol kunnen zijn, het verbaast mij dat er hier zo weinig over hem wordt gezegd. Hij viel me juist het meeste op, aangezien hij zowel uit de kist kwam als dat hij de kaart en portofoon in handen had bij opdracht 1. Ook rende hij samen met Samara voorop, waardoor hij dus kon sturen in welke richting er werd gezocht naar de grafstenen van Udo en Paula. Ook bij het lama's vangen viel hij me op. Als Aaron aan de beurt is, meen ik dat hij zegt dat Aaron 'de tweede lama van rechts' moet vangen en dat lijkt een bankroet lama te zijn (aangezien Samara de lama ter waarde van 1000 euro die hierop leek er toen al uit had gevist). Ook is hij geloof ik degene die roept dat Paula maar gewoon een lama vangen moet wanneer zij aan de beurt is en uiteindelijk vangt Paula een bankroet lama. Als mol weet je natuurlijk dat er op dat moment nog 2 bankroet lama's in het spel zijn en dat de groep denkt dat die er dan uit zijn gehaald, dus dit zou een subtiele manier van manipuleren kunnen zijn om de kans te vergroten dat een bankroet lama gevangen wordt. Als je immers iemand aanmoedigt om gewoon maar wat te doen zonder er eerst goed over na te denken, is de kans groter dat er willekeurig een bankroet lama wordt gevangen....
Samara - Zij was degene die de grafstenen van Udo en Paula zag terwijl er nog maar een paar seconden over waren op de klok. Ik denk eigenlijk niet dat de mol dit zou doen. Bij opdracht 2 is ze mij niet opgevallen, ze bemoeide zich niet zo met wat de groep deed geloof ik en de lama ter waarde van 1000 euro die de bankroet lama moest voorstellen ving zij op aandringen van anderen. Haar angst bij opdracht 3 zou natuurlijk nep kunnen zijn. Vooralsnog verdenk ik haar vanwege haar gedrag bij opdracht 1 en 2 niet.
Tja, dan kom ik op dit moment uit op Martin en Aaron als verdachten. Heel misschien is het toch Samara.
Ik ga dan voor Martin, omdat ik tot nu toe vindt dat Aaron een nog veel betere acteerprestatie zou leveren dan Alina als hij de mol is.
Edit: ik heb mijn stem toch maar naar Aaron veranderd omdat ik vind dat Martin wel erg vaak als verdachte wordt genoemd in de aflevering.